SoNoRo 2012
Povestea motoarelor de şase cilindri în linie BMW – propulsoare cu sunet unic, asociat cu BMW.
Reclamă BMW cu inovaţii în Jazz – o piesă avangardistă de jazz a fost coloana sonoră a spoturilor TV BMW pentru mai bine de 10 ani Muzica vine din interior – Bang & Olufsen, unul dintre cele mai avansate sisteme de sunet echipează acum modelele. BMW 
Muzica şi proiecte culturale BMW – o tradiţie de peste 40 de ani.
1326 CP pentru un festival de muzică – BMW Seria 7 şi BMW Seria 5 Touring sunt maşinile care susţin SoNoRo, Festivalul Internaţional de Muzică de Cameră, continuând o colaborare începută deja în 2009.

Sunetul este un element important în formarea identităţii de marcă a BMW. Astfel, sunetul specific al motorului cu şase cilindri în linie este marca performanţei BMW, în timp ce asocierea cu artişti renumiţi de jazz sau proiecte culturale dedicate muzicii clasice a întărit imaginea de rafinament şi exclusivitate a mărcii.

Istoria celor şase cilindri
Configuraţia cu şase cilindri în linie asigură un echilibru unic, fără vibraţii, care generează şi un timbru sonor special, uşor de recunoscut de către pasionaţi. Prin performanţe şi sunetul unic, aceste propulsoare au devenit sinonime cu BMW.

De-a lungul istoriei, motorul cu şase cilindri în linie a apărut constant în portofoliul brandului. De altfel, primul produs realizat vreodată sub această marcă a fost, în 1916, BMW IIIa, un propulsor cu şase cilindri în linie pentru avioane. Şaptesprezece ani mai târziu, în 1933, primul automobil dezvoltat integral de marca germană, BMW 303, avea să fie echipat tot cu un motor de şase cilindri în linie. BMW 303 se remarca şi printr-un şasiu inovativ ultra-uşor, din oţel tubular, dar mai ales prin grila dublă a radiatorului, element de design care va fi preluat ulterior la aproape toate modelele mărcii.

În timp, motorul de şase cilindri în linie, cu sunetul său unic, se va regăsi în aproape toate modelele legendare ale mărcii: BMW 328 (cu un BMW 328, câştigătorul cursei de la Mille Miglia din 1940 a terminat cu un record de viteză care nu avea să mai fie depăşit; Petre Cristea se impunea pe Nürburgring în 1939, iar Alexandru Papană stabilea recordul rutei Bucureşti-Braşov în numai o oră şi 38 minute în acelaşi an), BMW 3.0 CSL (primul model realizat de M GmbH) sau primele modele M:  supercarul BMW M1, M535i, M635 CSI, ca şi primele versiuni ale BMW M5 şi BMW M6.

În istoria recentă, propulsoarele cu şase cilindri în linie de la BMW au dominat concursul Engine of The Year Award: în cei 13 ani ai competiţiei au adunat 11 titluri în categoria motoarelor de trei litri şi două premii absolute Engine of The Year Award. De altfel, motorul cu 6 cilindri în linie pe benzină, cu Twin PowerTurbo, este lider de segment în ultimii cinci ani.

Acum, propulsoare cu şase cilindri în linie se regăsesc pe toate modelele mărcii cu o singură excepţie – BMW X1, cel mai compact SUV BMW.

Reclamă BMW cu inovaţii în jazz
La sfârşitul anilor ’50, un nou instrument intra în portofoliul de comunicare al mărcii – reclamele pentru ecranele de televizor şi cinematograf. La început în format alb-negru, imaginile erau însoţite, în cele mai multe cazuri şi de sunet: o voce, de obicei masculină, prezenta trăsăturile distinctive ale produsului. Ca fundal muzical s-a optat pentru compoziţii ritmice de jazz, care reflectau spiritul vremii şi atrăgeau atenţia asupra unei imagini sportive şi sofisticate pe care BMW îşi dorea să o redobândească.


Începând însă din 1966 BMW a folosit constant pentru toate reclamele sale aceeaşi piesă de jazz – „Take Five”, compoziţia lansată şapte ani mai devreme, cu care David Brubeck Quartet îşi câştigase faima internaţională. Purtând semnătura lui Paul Desmond, melodia se remarca printr-un tempo inovativ, de 5/4, foarte energetic. Lansată în 1959, „Take Five” avea să fie prima piesă de jazz care ajungea în Top 100 US Billboard Charts.

Timp de zece ani compoziţia avea să reapară constant în reclamele BMW, iar jazz-ul avea să asigure ambianţa la evenimentele mărcii. Ultimul clip publicitar care avea să utilizeze celebra melodie avea să fie cel pentru BMW 1502 şi a rulat între 1975 şi 1977 în Germania. BMW îşi construia astfel o legătură foarte puternică cu lumea jazz-ului.

La începutul anilor ’90, departamentul de marketing îi oferă mărcii un alt sunet distinctiv – celebrul gong dublu care marchează şi acum finalul oricărei reclame TV sau radio. A fost conceput de agenţia de creaţie Jung von Matt şi Interbrand Zintzmeyer & Lux, agenţie responsabilă de identitatea mărcii pentru o perioadă lungă de timp. Sunetul puternic, un motiv în două tonuri cu un efect industrial, are rolul de a atrage atenţia asupra sloganului prezentat la încheierea oricărui spot: „Plăcerea de a conduce”. Folosit cu rigoare timp de aproape 20 de ani, a deveni un adevărat logo acustic BMW.

Muzica vine din interior
De-a lungul timpului, BMW a colaborat cu cei mai mari producători pentru sistemele audio, aşa cum este Bose sau Harman Kardon. Acum, în prim plan pentru modelele BMW se află noua soluţie dezvoltată de Bang & Olufsen, sistemul care foloseşte incinte acustice din aluminiu, în stilul specific al mărcii daneze. Materialele de înaltă calitate şi designul rafinat reflectă pe deplin noua atenţie a mărcii pentru interiorul automobilului.

Se remarcă prin tehnologia de înaltă fidelitate ALT, Acoustic Lens Technology, care permite o distribuţie remarcabilă a sunetelor de înaltă frecvenţă. Împreună cu izolarea fonică remarcabilă, cele 16 incinte acustice cu o putere totală maximă de 1200W transformă fiecare automobil BMW într-o remarcabilă sală de concerte.

După ce anul trecut a fost lansat pentru BMW Seria 6, sistemul este disponibil începând din iulie pentru BMW Seria 5 şi din septembrie pentru noul BMW Seria 7 pentru un preţ cuprins între 4116 Euro cu TVA (pentru BMW Seria 5) şi 5158 Euro cu TVA (pentru BMW Seria 6 şi Seria 7).

Muzica şi proiecte culturale BMW
În 2011 BMW a aniversat 40 de ani de proiecte culturale internaţionale. Cu siguranţă cele mai renumite vin sub forma artelor plastice şi a proiectului BMW Art Car care a adus alături de marcă nume mari ale pop art precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Frank Stella sau, cel mai recent, Jeff Koons.

Muzica a fost însă o altă direcţie de expresie a implicării culturale a mărcii. Încă din 1979, BMW Group a pus bazele unuia dintre primele parteneriate public-privat din Germania - "Spielmotor e.V". Obiectivul era "să iniţieze şi să organizeze evenimente culturale la München". În 1988, Spielmotor a încorporat în programul său şi Bienala pentru Teatru şi Muzică Nouă de la München, după care a urmat festivalul de teatru dramatic SPIELART în 1995 şi festivalul de dans contemporan DANCE în 1998.

Proiectul "Oper für alle" (Opera pentru toţi), distins cu multe premii, a demarat în 1997 în strânsă cooperare cu Operare de Stat din Bavaria şi a devenit în timp - conform primarului oraşului München, Christian Ude - "o eliberare civilă a oraşului München", cu peste 20.000 de vizitatori în fiecare an. În 2007, formatul a fost lansat şi la Berlin, sub numele "Staatsoper für alle" (Opera de stat pentru toţi), o colaborare comună cu Opera de Stat Unter den Linden. Pe lângă aceste proiecte, BMW a colaborat constant cu Orchestra de Cameră din München.

În domeniul muzicii jazz sunt susţinute festivaluri şi concerte în Brazilia, Japonia, Polonia, Republica Cehă, România (Festivalul  Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo şi Festivalul de Jazz de la Gărâna), Ungaria, Slovacia, Mexic, Beirut, Praga, Africa de Sud şi Germania. Acest angajament este completat de Premiul BMW Welt Jazz care totalizează 15.000 de euro. Iniţiativele corporate ale BMW - Dixi Drivers, corul vocal de bărbaţi BMW şi orchestra de cameră BMW - au demonstrat devotamentul pe care angajaţii îl au de mai mulţi ani faţă de muzică. Printre parteneri se numără Orchestra Regală (Amsterdam), Orchestra Simfonică NHK (Tokyo), Opera Naţională din Lituania (LNA), Östersjöfestivalen - Festivalul de muzică clasică al Mării Baltice (Suedia), Orchestra din Paris (Paris), La Scala (Milano), Opera Naţională a Sloveniei şi Teatrul de Balet (Ljubljana), Opera din Irlanda (Dublin), Teatrul Balşoi (Moscova), Academia de Balet Goh (Vancouver) şi Opera Naţională din Guangzhou (China), al cărei design este semnat de Zaha Hadid, renumitul arhitect care a desenat şi una dintre cele mai noi fabrici BMW din Europa.

1326 CP pentru un festival de muzică de cameră
Cea de-a VII-a ediţie a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo se desfăşoară anul acesta între 9 şi 25 noiembrie sub tema „Love unlimited”, cu BMW maşina oficială a evenimentului pentru al patrulea an consecutiv.

Mai mult decât o serie de concerte, festivalul reuneşte proiecţii de film, expoziţii şi, în premieră, un salon literar care împrumută tema festivalului. Organizat între 9 şi 25 noiembrie sub tema „Love unlimited”, SoNoRo se remarcă şi în acest an printr-o serie de scene unice în mai multe oraşe din ţară: Palatul Bragadiru, Palatul Cotroceni, Muzeul Naţional de Artă al României, Catedrala Sf. Iosif, Banca Naţională a României (Bucureşti), Biblioteca “Mihai Eminescu” (Iaşi), Muzeul de Artă - Palatul Baroc (Timişoara), Bastionul Croitorilor (Cluj).

Colaborarea BMW cu SoNoRo îşi doreşte să aducă un nou element la povestea de sunete care au definit marca germană. „BMW vrea să împrumute de la SoNoRo imaginea proaspătă, creativă, plină de viaţă, dar care îşi păstrează în acelaşi timp eleganţa şi exclusivitatea. Muzica clasică este o asociere firească pentru o marcă care a demonstrat un angajament de peste 40 de ani în proiecte culturale majore”, a declarat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

O flotă de automobile BMW totalizând 1326 CP stă la dispoziţia organizatorilor. Toate automobilele sunt echipate cu motorizări diesel deosebit de eficiente, în timp ce tracţiunea integrală inteligentă BMW xDrive asigură că toate provocările iernii pot fi depăşite. Noul BMW Seria 7 va asigura transportul invitaţilor VIP, printre modelele puse la dispoziţie se numără şi noul BMW 730d xDrive, cea mai eficientă limuzină cu tracţiune integrală din segment. Trei BMW Seria 5 Toruing 525d sunt dedicate artiştilor invitaţi, un automobil elegant dar care oferă şi un portbagaj generos, de până la 1670 de litri,  pentru transportul instrumentelor muzicale.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii