MACAO 2012: Rob Huff a câştigat titlul de campion mondial la categoria Piloţi în cadrul Campionatului Mondial de Turisme 2012 în runda finală susţinută pe traseul sinuos de la Macao, unde Chevrolet a încheiat sezonul cu un punctaj fără precedent, de 1.025 de puncte, obţinând două, respectiv trei locuri pe podium în cele două curse.

12-48 Team Celebration
MACAO 2012: Rob Huff a câştigat titlul de campion mondial la categoria Piloţi în cadrul Campionatului Mondial de Turisme 2012 în runda finală susţinută pe traseul sinuos de la Macao, unde Chevrolet a încheiat sezonul cu un punctaj fără precedent, de 1.025 de puncte, obţinând două, respectiv trei locuri pe podium în cele două curse.

Huff a obţinut primul său titlu de campion mondial WTCC la categoria Piloţi, dar a avut emoţii până în ultima clipă a celei de-a doua curse după ce a făcut o greşeală atipică în prima cursă, o greşeală care l-a forţat să abandoneze şi să amâne sărbătorirea victoriei până în ultimul tur.

Întreaga echipă a avut o zi incitantă şi emoţionantă. Yvan Muller şi Alain Menu au ocupat primul, respectiv al doilea loc în cursa 1, iar elveţianul care a adus mărcii Chevrolet prima victorie WTCC în anul 2006 a înregistrat ultima victorie pentru echipă şi a luat laurii în cursa 2, clasându-se înaintea piloţilor Huff şi Muller.

Huff, care a ocupat locul 3 în 2010 şi locul 2 în 2011, a încheiat sezonul cu un total de 413 puncte. Acesta a fost urmat de Alain Menu, cu 401 puncte, şi Yvan Muller, cu 393 puncte. Este cel de-al treilea titlu consecutiv la categoria Piloţi câștigat de Chevrolet şi autovehiculele de curse Cruze ale echipei RML, după cel de-al treilea titlu la categoria Constructori obţinut la Suzuka, Japonia.

Chevrolet a înregistrat un record istoric, fiind primul constructor din toate timpurile care a depăşit pragul de 1.000 de puncte, încheind sezonul cu 1.025 de puncte şi clasându-se înaintea BMW (650) şi SEAT (617).

Evoluţia lui Darryl O’Young, pilot independent, care a obţinut puncte valoroase în ambele curse la volanul unui model Bamboo Engineering Cruze, a reprezentat un final cum nu se poate mai bun pentru Chevrolet.

Cursele de duminică au fost pline de suspans şi accidente. Muller a avut un start de excepţie în cursa 1, ajungând la primul viraj înaintea piloţilor din pole position, Huff şi Menu. Britanicul a reuşit să-l depăşească pe Muller în turul 4, la virajul Lisabona, dar a condus cursa doar câteva minute, după care a lovit parapetul pe porţiunea Pariol, autovehiculul său Cruze fiind astfel avariat, iar Huff obligat să abandoneze.

Între timp, Muller şi Menu se băteau pentru victorie în fruntea cursei. Cei doi au intrat în contact, dar elveţianul a reuşit să evite barierele şi în cele din urmă să treacă linia de finiş înaintea coechipierului său.

În cursa 2, Menu a avut un start excepţional din poziţia P8 şi a preluat conducerea rapid, menţinându-se pe primul loc până la final. Huff a încheiat cursa pe locul 2, după ce i-a întrecut rând pe rând pe cei dinaintea sa. I-a evitat la milimetru pe Oriola (SEAT) şi Michelisz (BMW), cei doi piloţi independenţi rulând foarte strâns în ultimele tururi. Muller a ocupat locul al 3-lea, după ce a fost implicat într-un incident cu MacDowall. A fost necesară intervenţia safety car-ului în urma a două incidente.

Cursa de la Macao a fost ultima participare a mărcii Chevrolet la Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), după o călătorie extraordinară de opt ani, care a adus câte trei titluri WTCC la categoriile Constructori şi Piloţi şi un număr impresionant de 68 de curse câştigate.

COMENTARII
Rob Huff (cursa 1: neterminată/cursa 2: locul 2): „Ce zi incredibilă! Mi-am creat singur probleme în cursa 1 când am lovit un parapet, cred că vroiam să păstrez suspansul până în ultimul moment. A fost o greşeală stupidă care ar fi putut să mă coste mult.

„Băieţii au făcut o treabă extraordinară, reparând maşina pentru cursa 2 şi trebuie să mulţumesc tuturor mecanicilor, inclusiv echipelor lui Alain şi Yvan, care şi-au adus de asemenea contribuția. Este dovada unui spirit de echipă de excepţie.

„Intervalul de timp dintre cele două curse a fost cu adevărat lung şi îngrozitor. Am preferat să rămân în maşină şi să reflectez la lucrurile pe care nu trebuia să le repet. Din fericire, lucrurile au decurs bine în cursa 2. La început am fost pe locul 7, poziţie insuficientă pentru a obţine titlul de campion. Mi-am păstrat calmul şi am trecut rând pe rând de cei din faţa mea, încheind cursa pe locul 2.

„M-am speriat puţin cu două tururi înainte de final, când Michelisz şi Oriola s-au ciocnit în faţa mea în virajul Lisabona.  Am evitat milimetric ciocnirea cu Oriola.

„Va mai trece un timp până când voi realiza că sunt noul campion mondial. Cred că este ceva de care devii conştient încet-încet. Este finalul perfect al unei aventuri incredibile. Chevrolet şi RML au pariat pe mine cu opt ani în urmă şi sper că astăzi am dovedit că au avut dreptate să mă susţină.”

Alain Menu (cursa 1: locul 2/cursa 2: locul 1): „Este extraordinar să treci primul linia de finiş.  Într-un fel, pot spune că am încheiat un ciclu. În 2006, am câştigat prima cursă pentru Chevrolet pe circuitul de la Brands Hatch (Marea Britanie), iar acum ultima… şi ne luăm adio de la WTCC cu locurile 1, 2 şi 3; este extraordinar.

„Bineînţeles că sunt un pic dezamăgit că am pierdut titlul mondial la categoria Piloţi la o distanţă de câteva puncte, dar aşa sunt cursele. Ştiam că trebuie să câştig ambele curse pentru a avea o şansă şi am fost foarte aproape…

„Am făcut o treabă bună ocupând locul 2 în cursa 1 şi câştigând cursa 2. Am luptat din greu, fără să mă gândesc la ce se întâmplă în urma mea, deoarece nu deţineam controlul asupra cursei colegilor mei de echipă.

„Per ansamblu, am avut un sezon bun şi sunt foarte mulţumit de ce am realizat. Încă este greu să realizez că totul s-a încheiat; în mod sigur vom fi trişti mâine, dar în seara aceasta vom avea cu siguranţă o petrecere grozavă.”

Yvan Muller (cursa 1: locul 1/cursa 2: locul 3) „Din colecţia mea lipsea o medalie de bronz la WTCC, iar acum o am… Cu siguranţă, aş fi preferat alt rezultat, dar ştiam că va fi greu să câştig campionatul după Shanghai.

„Uneori câştigi, alteori pierzi, şi trebuie să accepţi situaţia. Vreau să îl felicit pe Rob pentru titlul câştigat, îl merită din plin. Cursa 1 a fost bună pentru mine. Am fost fericit că am câştigat cursa de la Macao pentru prima dată în carieră. În cursa 2 a fost acel incident cu Alex MacDowall; a ratat apexul în virajul Mandarin, cel mai rapid dintre toate, şi eram prea aproape pentru a putea face ceva să îl evit. Îmi pare rău, dar mă bucur că este OK.

„A fost o experienţă nemaipomenită pe care am trăit-o alături de Chevrolet în ultimii trei ani şi voi păstra amintiri grozave din această perioadă.”

Ron Hartvelt (manager de proiect WTCC): „A fost o zi extrem de emoţionantă şi nici nu ne puteam dori rezultate mai bune. Am dat dovadă încă o dată de un spirit de echipă remarcabil, în special atunci când a trebuit să reparăm autovehiculul lui Rob într-un interval de timp foarte scurt, după cursa 1.

„Nu putem decât să ne mândrim cu realizările echipei şi modul în care au fost îndeplinite. Este finalul perfect al unui proiect incredibil.”

Vijay Iyer (Director de comunicare, Chevrolet Europe): „Aş dori să mulţumesc piloţilor noştri şi tuturor celor de la RML pentru realizările de excepţie, angajamentul şi spiritul de echipă demonstrate pe parcursul acestui weekend, al întregului sezon şi în timpul celor opt ani de prezenţă a Chevrolet la WTCC.

„Câştigarea locurilor 1, 2 şi 3 simbolizează în mod foarte clar experienţa extraordinară pe care am trăit-o noi, toţi cei implicaţi în acest proiect. A fost un program fantastic pentru Chevrolet, care a însemnat mult pentru marca noastră, şi ne luăm la revedere de la WTCC cu un sentiment de mândrie pentru tot ce am realizat.”

REZULTATELE CURSEI 1 DE LA MACAO (9 tururi)

1. Y Muller            Chevrolet Cruze        23'08''977
2. A Menu             Chevrolet Cruze        + 0''915
3. T Monteiro         Honda Civic S2000     + 1''297
4. G Tarquini         SEAT León WTCC     + 1''967
5. O’Young            Chevrolet Cruze          +11''519
9 A MacDowall     Chevrolet Cruze          +1'16''524
R Huff nu a          Chevrolet Cruze        4 tururi (defecţiuni în urma unui accident)
terminat cursa                                        

REZULTATELE CURSEI 2 DE LA MACAO (11 tururi)

1. A Menu             Chevrolet Cruze        35'36''096
2. R Huff               Chevrolet Cruze        + 0''320
3. Y Muller            Chevrolet Cruze        + 0''889
4. T Monteiro         Honda Civic S2000     + 9''015
5. D O’Young        Chevrolet Cruze          + 9''786
A MacDowall nu   Chevrolet Cruze,         3 tururi (accident)
a terminat cursa

CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA PILOŢI DUPĂ 24 DE CURSE

1. Huff (Chevrolet), 413; 2. Menu (Chevrolet), 401; 3. Muller (Chevrolet), 393; 4. Tarquini (SEAT), 252; 5. Coronel (BMW), 207; … 11. MacDowall (Chevrolet), 68; … 14. O’Young (Chevrolet), 37; …16. Nykjær (Chevrolet), 20; … 19. Rydell (Chevrolet), 14

CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA CONSTRUCTORI  DUPĂ 24 DE CURSE

1. Chevrolet, 1.025 puncte; 2. BMW, 650; 3. SEAT, 617.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii