Noua Mazda6, cel mai recent model din gama de produse de nouă generaţie Mazda, a fost lansat oficial în Europa şi a ajuns deja în showroomurile din România. Limuzina Mazda se remarcă printr-un consum foarte scăzut, de 3,9l/100 km în regim combinat şi prezintă sistemul i-ELOOP care utilizează în premieră în industria auto un capacitor pentru captarea energiei generate de frânare. Încă de la lansare, noua generaţie Mazda6 va beneficia de 5 ani garanţie şi oportunitatea de finanţare prin Mazda Finance cu doar 4,9%2 dobândă pe an.

Mazda6
Consum de 3,9l1/100 km şi 104 g/km.
Modelul integrează tehnologiile SKYACTIV pentru un plus de eficienţă şi de manevrabilitate, precum şi sistemele de siguranţă i-ACTIVESENSE.
Versiunile sedan şi combi vor avea acelaşi preţ.

Noua Mazda6, cel mai recent model din gama de produse de nouă generaţie Mazda, a fost lansat oficial în Europa şi a ajuns deja în showroomurile din România. Limuzina Mazda se remarcă printr-un consum foarte scăzut, de 3,9l/100 km în regim combinat şi prezintă sistemul i-ELOOP care utilizează în premieră în industria auto un capacitor pentru captarea energiei generate de frânare. Încă de la lansare, noua generaţie Mazda6 va beneficia de 5 ani garanţie şi oportunitatea de finanţare prin Mazda Finance cu doar 4,9%2 dobândă pe an.

Noua Mazda6 reprezintă cea mai fidelă adaptare a limbajului de design Kodo. Modelul integrează grila specifică Mazda şi linii fluide care conturează caroseria şi scot în evidenţă caracteristicile Kodo, care simbolizează energia latentă. Cabina noii Mazda6 are un design asemănător unui coupe, montanţii A fiind mutaţi 10 cm mai în spate, un element care a lărgit unghiul de vizibilitate al şoferului. Aspectul agresiv al modelul este completat de farurile care pot fi echipate opţional cu LED-uri şi de jantele din aliaj disponibile în variantele de 17 şi 19 inch. Odată cu noua generaţie, Mazda6 mai primeşte şi 4 noi culori, mai contrastante – Roşu Soul, Albastru Reflex, Gri Meteor şi Negru Jet.

La fel ca la exterior, cele două linii care definesc bordul inspiră mişcare şi viteză. Aşa cum obişnuieşte Mazda, comenzile sunt amplasate ergonomic pentru o operare cât mai uşoară. Materialele utilizate la interior sunt plăcute la atingere şi au finisaje premium cum este cazul zonelor cu care se vine des în contact: volanul, mânerele portierelor şi maneta schimbătorului de viteze. Interiorul este spaţios şi confortabil mulţumită ampatamentului de 2.830 mm, care se numără printre cele mai mari din clasă. Pasagerii din faţă beneficiază de scaune bine profilate, în timp ce aceia din spate vor avea la dispoziţie unele dintre cele mai mari spaţii pentru picioare şi pentru genunchi din segment. Mazda6 punctează şi la capitolul practic, cei 489 l ai portbagajului pentru sedan situându-l printre liderii clasei. Spaţiul de bagaje pentru sedan creşte uşor prin rabatarea banchetei spate 60:40.

Pachetul de dotări pune accent pe interfaţa om-maşină care include în funcţie de nivelul de echipare o unitate de comandă pe consola mediană, pentru funcţiile de navigare şi de infotainment, două ecrane, primul de 3,5 inch în dreptul cadranelor şi al doilea color tactil de 5,8 inch, amplasat pe consola centrală, un sistem premium BOSE® cu 11 difuzoare, sistemul de navigaţie bazat pe tehnologia TomTom şi conectivitate iPod®, USB şi Bluetooth®. Sistemul Bluetooth® are acum noi funcţii integrate care permit afişarea informaţiilor din SMS, MMS sau email pe ecranul central.

Trenurile de rulare ale noii Mazda6 prezintă deja cunoscutele motorizări şi cutii de viteze SKYACTIV prezente pe CX-5 şi adaugă o nouă motorizare pe benzină, precum şi sistemul revoluţionar i-Eloop pentru stocarea şi utilizarea energie rezultate din frânare. Astfel, modelul beneficiază de două motoare pe benzină, de 2l cu injecţie directă disponibil în două derivate de putere, de 145 şi 165 de CP, şi de 2,5l benzină care livrează 192 CP, precum şi de un motor diesel de 2.2l în variantele de 150 şi 175 CP. Noua Mazda6 este unul dintre cele mai economice modele din clasă. Motorizarea de 2.2l şi 150 CP echipată cu transmisia manuală cu 6 trepte înregistrează un consum de doar 3,9l/100 km şi un nivel al emisiilor de 104 g/km, respectând normele Euro 6. Motorizările Mazda6 pot fi conectate la una dintre cele două cutii de viteze SKYACTIV, manuală sau automată, ambele fiind mai uşoare şi mai eficiente decât versiunile anterioare.

Noua Mazda6 este echipată standard cu sistemul Mazda i-stop care asigură o repornire rapidă a motorului pentru autovehiculul oprit în trafic. În plus modelul foloseşte sistemul i-ELOOP, primul din lume integrat pe un automobil, care prezintă un capacitor pentru înmagazinarea energiei rezultate din frânare. Alternatorul se încarcă la capacitate maximă în aproximativ 7-10 secunde (cât estimează inginerii că durează o decelerare uzuală) pentru a alimenta apoi consumatori cum ar fi sistemul de aer condiţionat şi sistemul audio.

Şasiul şi structura caroserie poartă, de asemenea, emblema SKYACTIV, crescând răspunsul maşinii în timpul accelerării, al frânării şi în viraje. Suspensiile sunt mai uşoare şi au o eficienţă crescută asigurând agilitate şi stabilitate pe orice viteză. Noua Mazda6 este, totodată, unul dintre cele mai aerodinamice modele din segment, mulţumită coeficientului aerodinamic de doar 0,26 pentru sedan şi 0,28 pentru combi. Structura caroseriei are o nouă arhitectură, fiind mai uşoară şi înglobând mai mult oţel cu limită înaltă de elasticitate şi rezistenţă la rupere. Mulţumită reducerilor de masă pentru toate componentele noua Mazda6 are o masă minimă de 1.300 de kg, în funcţie de echipări.

Noua Mazda6 introduce în premieră pentru constructorul nipon conceptul i-ACTIVESENSE, constând într-un cumul de tehnologii de siguranţă activă care includ opţional: cruise control adaptiv (MRCC) pentru gestiunea automată a distanţei faţă de vehiculul din faţă la viteze de până la 200 km/h, asistentul inteligent de oraş (SCBS) care frânează automat la viteze sub 30 de km/h dacă sesizează un posibil impact, sistemul de avertizare şi frânare automată (SBS) pentru viteze mai mari de 15 km/h, sistemul de controlul automat al fazei lungi (HBCS), asistenţa la plecare din rampă (HLA), sistemul de semnalizare a frânării bruşte (ESS), farurile adaptive (AFS), sistemul de monitorizare a “unghiului mort” (RVM) şi sistemul de avertizare la depăşirea neprevăzută a liniilor de delimitare a benzii de mers (LDWS). În completare, echipamentele de siguranţă pasivă includ şase airbaguri, caroseria SKYACTIV, bare de protecţie optimizate, spoiler frontal şi capota cu un design îmbunătăţit pentru protecţia pietonilor şi o cabină regândită pentru o mai bună protecţie laterală.

Sursa: Mazda Romania


1 Valori pentru versiunea sedan cu motorizarea diesel de 2.2l 150CP şi transmisie manuală, valabile începând cu luna mai 2013
2 Pentru contractele încheiate între 12-60 de luni, avans minim de 25% şi DAE de la 8%.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii