Această anvelopă concept este construită pe efortul continuu al companiei de a dezvolta produse inovative pentru viitoare posibilități.

Goodyear SUV
Această anvelopă concept este construită pe efortul continuu al companiei de a dezvolta produse inovative pentru viitoare posibilități.

Goodyear expune la salonul internațional auto de la Geneva, Geneva Motor Show 2014, noua anvelopă concept destinată mașinilor SUV. Noul concept, ce a fost proiectat ca parte a programului Goodyear de cercetare și dezvoltare continuă de potențiale tehnologii pentru anvelope, este construit pe baza efortului continuu al companiei de a dezvolta produse inovative pentru aplicațiile viitorului.

Conceptul, ce încă nu a fost numit, are la baza o anvelopă standard pentru SUV și prezintă a canelură centrală lată. Grație acestei caneluri, anvelopa are o pată de contact redusă cu suprafața de drum, ceea ce dă în schimb un nivel îmbunătățit al rezistenței la rulare a anvelopei, venind astfel în sprijinul eforturilor de a îmbunătăți eficiența consumului de carburant și de a reduce emisiile de CO2 ale mașinii. Reducerea nivelului rezistenței la rulare înseamnă că motorul mașinii nu trebuie să mai tragă din greu pentru a împinge anvelopele înainte, împotriva forței de frecare ce rezultă din contactul lor cu solul.

Canelura este de asemenea proiectată pentru a evacua și îndepărta cantități mari de apă și noroi din pata de contact a anvelopei în condiții de carosabil umed, oferind efectiv posibilitatea de a îmbunătăți performanța generală a aderenței pe carosabil umed a anvelopei.

Spre deosebire de multe alte concepte, anvelopa Goodyear nu pune două anvelope mai mici pe aceeași jantă, ci construiește efectiv o pată de contact dublă într-o singură anvelopă, pe o singură carcasă destinată unei anvelope pentru SUV. Aceasta înseamnă că anvelopa poate să suporte greutatea unui SUV, în timp ce continuă să ofere beneficiile unei anvelope cu o pată de contact dublă. Ca un beneficiu suplimentar, înlăturarea unei bucăți mari de cauciuc din anvelopă pentru a crea această canelură este echivalent totodată cu faptul că greutatea totală a anvelopei este redusă, livrând astfel un produs mai ușor ce utilizează mai puțin cauciuc la producție. Noua anvelopă concept este parte a unui efort constant al Goodyear de a dezvolta soluții sustenabile pentru viitorul îndepărtat.

“La Goodyear lucrăm întotdeauna pentru a identifica oportunitățile cheie pentru posibilități de dezvoltare ulterioare”, a spus Jean-Pierre Jeusette, Director General al Centrului pentru Inovare și Cercetare al Goodyear din Luxemburg (GICL). “Petrecem sute de ore discutând, analizând și dezvoltând idei noi și noi concepte în centrele noastre de cercetare și dezvoltare atât din Europa cât și din Statele Unite. Rezultatul acestui mod de a gândi este adesea surprins în anvelopele noastre concept, care sunt apoi utilizate pentru a stimula dezvoltarea pe mai departe de produse noi, inovative. Această anvelopă nu face excepție, și ea oferă lumii un exemplu al procesului de dezvoltare Goodyear. Acesta nu este singurul concept pe care noi l-am creat pentru aplicații similare, reflectând complexitatea procesului de proiectare și construcție de anvelope pe care noi îl parcurgem pentru a livra produse noi și inovative, atât astăzi cât și în viitor.”.

Deși anvelopa nu a fost proiectată pentru a fi un produs de piață, noua anvelopă concept pentru SUV, care este de asemenea montată pe noul concept car Intrado al celor de la Hyundai, este una din multimplele posibilități de a aborda rezitența la rulare și aderența pe carosabil umed, ambele fiind criterii cheie conform noii etichete europene pentru anvelope.

Printre alte trăsături prezente în această anvelopă se numără texturile de tip Auto-Clean Hydrophobic, proiectate pentru a expulza noroiul și alte corpuri solide din profilul benzii de rulare, precum și țesături speciale, proiectate și incorporate în anvelopă pentru un nivel ridicat de absobție a zgomotului exterior pe care anvelopa îl face când se rostogolește pe asfalt.

“Faptul că suntem orientați către găsirea de posibile soluții viitoare ne ajută să livrăm multe din tehnologiile de astăzi”, a explicat Jeusette. “Când am dezvelit anvelopa concept cu rating AA conform noii scheme de etichetare UE pentru anvelope, în 2012, ne-am pavat drumul către dezvoltarea unui portofoliu complet nou de anvelope cu un rating ridicat conform noii etichete, disponibile pe piața europeană. Astăzi, anvelopa EfficientGrip Performance de la Goodyear oferă unele din anvelopele cu cele mai înalte ratinguri conform acestei etichete  disponibile pe piață. Conceptele sunt parte integrantă din procesul nostru de dezvoltare, și ne ajută să identificăm și să livrăm noi tehnologii proiectate pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, confortul la condus, precum și noi succese în găsirea de soluții sustenabile pentru produsele noastre.”

Această anvelopă concept oferă și un previzualizare la o potențială soluție privind mobilitatea în interiorul unei anvelope cu două camere de aer, câte una pe fiecare parte, ambele interconectate printr-un sistem de valve ce permite anvelopei să ruleze chiar și după ce a fost înțepată într-una din cele două camere de aer.

Anvelopa este doar în stadiul de concept și este parte a eforturilor de cercetare continuu întreprinse de Goodyear. Banda de rulare a anvelope, precum și profilul în ansablu al acesteia, este dezvoltată pentru a fi inspirațională și nu pentru a fi montată pe o mașină.

Sursa : Izabella Ghita, PR Managing Partner QLT Group Division
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii