2013 a fost un an al performanțelor și al dezvoltării unor noi metode care le permit clienților Dunlop să își îmbunătățească performanțele în competiții în raport cu anii anteriori, iar 2014 reprezintă și el un mare salt înainte.

ELMSUK097
2013 a fost un an al performanțelor și al dezvoltării unor noi metode care le permit clienților Dunlop să își îmbunătățească performanțele în competiții în raport cu anii anteriori, iar 2014 reprezintă și el un mare salt înainte.

Fapte și cifre pentru 2014
În cadrul etapei de la Spa a Campionatului Mondial  de Anuranță FIA (FIA World Endurance Championship (WEC)), mașina câștigătoare a utilizat cu 25% mai puține anvelope decât în anul 2013 (18 în 2014, în comparație cu 24 în 2013).

Dubla schimbare de anvelope a fost mai eficientă! O schimbare bună de anvelope este de aproximativ 24 de secunde. O schimbare de anvelope la Spa a intervenit după 20 de tururi de pistă. Așadar, dacă durata medie pentru a doua schimbare este de 1,2 secunde (24sec /20 tururi) mai puțin decât durata medie a primei schimbări, rezultă că dubla schimbare a fost mai rapidă, ceea ce a ajutat echipa G Drive să câștige.

O dificultate pentru anvelope în cadrul WEC de anul acesta este dată de faptul că traficul este mai scăzut, ceea ce conduce la o solicitare mai mare a anvelopelor. În medie, anul trecut la Spa, rata de trafic la calsa LMP2 a depășit 1,2 mașini. Anul acesta această rata a fost de doar 0,9. În condiții de trafic mai scăzut, timpii pe tur de pistă sunt mai rapizi, iar anvelopele sunt mai solicitate.

Unul dintre marile avantaje pentru anvelope în anul 2014, este faptul că piloții vor fi ajutați mai mult de consistenţa acestora. De exemplu, Simon Dolan a fost cu 0,4 secunde mai rapid, în medie în 2014, în comparație cu 2013. Acesta reprezintă un câștig de 16 secunde pentru 2 schimbări de anvelope (0,4x20 tururi de pistăx2schimbări).

La Imola, pentru circuitul Le Mans Series (ELMS), Franck Mailleux  a avut cel mai rapid tur de pistă pe al 39 tur din 51 de tururi de pistă cu dublă schimbare de anvelope. Mai mult de jumătate dintre piloții Dunlop au avut cele mai rapide tururi de pistă, fiind echipați cu anvelope ce se aflau la mai mult de jumătate de drum după ce fuseseră schimbate.

Realizările Dunlop pentru cei ce au terminat circuitul de 24 de ore de la Le Mans în anul 2013
  • Echipele de pe podium au fost toate echipate cu anvelope Dunlop, cum a fost cazul a 5 din primele 6 clasate.
  • Mașinile echipate cu anvelope Dunlop au condus 326 de tururi de pistă din cele 329 ale cursei.
  • Cei mai rapizi 11 timpi pe tururile de pistă la nivelul întregului eveniment, cu opt mașini diferite, au fost realizați cu mașini echipate cu anvelope Dunlop.
  • Cele mai rapide zece tururi de pistă au fost realizate cu 7 mașini diferite echipate cu anvelope Dunlop.
  • Din cele 5 mașini care au avut mai puțin de 30 de pit-stopuri, 4 au fost echipate cu anvelope Dunlop.
  • Mașina cu cele mai puține pit-stopuri a fost #42 Greaves Motorsport, care s-a oprit de doar 28 de ori
  • Cel mai rapid tur de pistă a fost realizat de Olivier Pla cu bolidul #24 Oak Racing. Timpul său, de 3:38.059, cu 2,85 secunde mai rapid decât al celui mai rapid competitor pe turul de pistă.
  • Cei mai rapizi opt timpi pe tur de pistă au fost realizați de 5 piloți diferiți, toți conducând cu mașini echipate cu anvelope Dunlop.
  • Anvelopa intermediară Dunlop a fost schimbată de două ori pentru prima dată în cadrul cursei de două echipe diferite.
  • Echipele Dunlop au schimbat de 4 ori anvelopele cu compuși moale și mediu fără probleme.
  • Cel mai rapid tur de pistă în LMP2 a fost cu peste 7 zecimi de secundă la rapid decât cel mai rapid timp pe tur de pistă din 2012 (0,4%).
  • În ceea ce privește cei mai rapizi timpi pe tur de pistă, din primii 10 clasați, 7 din echipele care au concurat cu mașini echipate cu anvelope Dunlop, atât în 2013 cât și în 2014 și-au îmbunătățit performanțele în comparație cu anul anterior, iar mașina ne-echipată cu anvelope Dunlop a fost cu 1,35 se secunde mai lentă decât în 2012, când a folosit anvelope Dunlop.
  • În ceea ce privește cei mai rapizi timpi pe tur de pistă, cele două mașini concurente, care în anul anterior au concurat echipate cu anvelope Dunlop, au avut timpi care au fost mai mici decât în 2012 când au concurat cu anvelope Dunlop
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner INKOMM PR
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii