Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat ziua de vineri din Raliul Finlandei cu doua masini, ambele clasate in top 10, dupa o zi dificila in care au fost parcurse opt probe speciale cu o lungime de 131 kilometri.

Hanninen
Echipa Hyundai Shell World Rally va continua sa infrunte provocarile din Raliul Finlandei, una dintre cele mai dificile etape din calendar, cu doua modele Hyundai i20 WRC.
Dupa ziua de vineri, Hayden Paddon si Juho Hänninen sunt in top 10 la general, cu 13 etape ramase de parcurs.
Thierry Neuville a fost nevoit sa abandoneze la jumatatea zilei, dupa incidentul din speciala a cincea.

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat ziua de vineri din Raliul Finlandei cu doua masini, ambele clasate in top 10, dupa o zi dificila in care au fost parcurse opt probe speciale cu o lungime de 131 kilometri. Din pacate, modelul Hyundai i20 WRC cu numarul 7 a fost nevoit sa se retraga la jumatatea zilei, deoarece roll-bar-ul masinii nu mai corespundea normelor de siguranta dupa incidentul din prima proba de vineri.

La jumatatea raliului, cu 13 probe speciale parcurse din cele 26, neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC) se afla pe locul sapte in clasamentul general, in timp ce eroii locali Juho Hänninen si Tomi Tuominen ocupa pozitia a noua.

Ziua de vineri a fost una dificila pentru belgienii Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (#7 Hyundai i20 WRC), care au avut probleme inca de pe prima proba a zilei (14,5 km – Pihlajakoski). Echipajul avea un ritm foarte bun la intermediarul de la kilometrul 9,4, dar apoi a intrat larg intr-un viraj, a lovit un bolovan si apoi un copac ceea ce a dus la avarii serioase ale masinii. Chiar daca nu au mai putut ataca pe urmatoarele probe, cei doi au continuat raliul si au ajuns in parcul de service. Aici, delegatul tehnic al FIA a inspectat masina cu numarul 7 si a constatat ca roll-bar-ul a fost avariat mult prea tare in incidentul de pe PS 5 si nu mai corespundea normelor de siguranta, echipajul fiind astfel nevoit sa abandoneze.

“A fost o zi dezamagitoare pentru mine si este pacat ca am fost nevoit sa abandonez. Speram sa ne imbunatatim evolutia dupa inceputul dificil de joi, dar pe prima proba de vineri am intrat larg intr-un viraj, am lovit un bolovan si apoi un copac. Cu partea din spate avariata am continuat raliul si am incercat sa ajungem in parcul de service. Aici s-a constatat ca avariile erau prea mari si nu am putut continua. Ne vom concentra acum atentia asupra etapei din Germania unde vom reveni in forta”, a spus Neuville.

Finlandezii zburatori Hänninen si Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC) au inceput ziua de vineri cu cel de-al doilea timp pe PS 5, la doar 0,4 secunde in spatele castigatorului probei. Pe speciala a sasea (Päijälä, 23 km), cei doi au facut pana chiar la inceputul probei, dupa care s-au rostogolit si au pierdut peste un minut. Din fericire, au reusit sa ajunga la finalul probei si cu mici reparatii la masina, inclusiv indepartarea parbrizului spart, au continuat raliul. Din cauza plansei de bord care a cazut au pierdut timp si pe speciala a saptea (Kakaristo 20,50 km), dar apoi si-au reintrat in ritm. Dupa parcul de service, echipajul finlandez a terminat pe patru in speciala a noua (Pihlajakoski 2) si a incheiat ziua pe locul 9 la general dupa o zi plina de evenimente.

“Am avut o zi agitata. Am inceput foarte bine si pe prima proba a zilei am avut al doilea timp. Pe speciala a sasea au inceput problemele. Am facut o pana si ne-am rostogolit. Din fericire am putut continua, dar am pierdut peste un minut. Impreuna cu Tomi am incercat sa facem cateva reparatii la masina si am dat jos inclusiv parbrizul, ceea ce a facut ca pilotajul pe urmatoarele probe sa fie mai dificil. Mecanicii au facut o treaba excelenta in parcul de service si apoi am continuat intr-un ritm mult mai bun. Dupa amiaza am avut unele probleme cu directia, mai ales la sarituri si pe sleauri, dar nu am renuntat la lupta si sunt determinat sa termin urmatoarele doua zile, in fata acestui public fantastic, cu un rezultat cat mai bun”, a spus Juho Hänninen.

Neozeelandezi Paddon si Kennard, aflati la doar a treia cursa pentru echipa Hyundai Shell World Rally, au fost intr-o forma foarte buna. Cei doi au terminat pe patru pe primele doua speciale ale zilei, PS 5 si PS6, si dupa o zi fara probleme au urcat pe locul sapte in clasamentul general.

“Sunt multumit cu progresul si performanta noastra din ziua a doua a raliului. Am avut un parcurs bun pe probele de dimineata, a contat foarte mult ca am avut incredere in noi si s-a vazut in timpii finali. Desigur, Thierry si Juho au avut unele probleme si acum suntem cel mai bine clasat echipaj al Shell Hyundai WRT. Stim insa ca mai este mult pana la final si vom incerca sa pastram acest ritm si pe probele urmatoare, sa adunam cat mai multa experienta pentru noi si pentru echipa”, a spus si Hayden Paddon.    

Chiar daca in urma abandonului masinii cu numarul 7, echipa Hyundai Shell World Rally nu-si mai poate atinge obiectivul stabilit la inceputul raliului – acela de a termina cu toate cele trei masini inscrise in competitie, informatiile adunate pana acum pe specialele dificile din Finlanda sunt extrem de valoroase si vor contribui la dezvoltarea modelului i20 WRC pentru etapele viitoare.

Sambata, in ziua a treia a raliului, sunt programate 10 probe speciale cu o lungime de 130 kilometri, iar Hänninen si Paddon vor incerca sa-si imbunatateasca pozitiile din clasamentul general.

“A fost o zi cu bune si rele. Juho a avut un start foarte bun dimineata si a stabilit cel de-al doilea timp pe speciala a cincea, dar apoi a avut probleme care l-au impiedicat sa continue in acelasi ritm. Mecanicii au facut o treaba excelenta si a reusit sa mearga mai departe. In plus, a avut unele probleme de directie, probleme pe care le vom investiga cu siguranta. Thierry a avut o zi frustranta si din pacate defectiunile aparute dupa incidentul din prima speciala a zilei au fost prea grave si au afectat structura de siguranta a masinii. Este dezamagitor sa pierzi o masina, dar acesta este unul dintre acele incidente din raliuri pe care trebuie sa le suporti uneori. Sunt multumit de evolutia si progresul facut de Hayden la cea de-a treia cursa alaturi de noi. Sambata vom continua cu cele doua masini din top 10, dar cu siguranta nu va fi o zi usoara. Suntem insa optimisti si vom continua sa adunam experienta, acesta fiind obiectivul nostru principal in acest sezon”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament general dupa ziua a doua din Raliul Finlandei
-       J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:34:42.4
-       K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +19.7
-       S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +21.3
-       A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:04.2
-       M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:05.4
-       M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:07.3
-       H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +2:11.6
-       E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:39.4
-       J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +2:51.1
-       C. Breen / S. Martin (Ford Fiesta RS WRC) +5:19.1

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii