Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat prima zi a Raliului Frantei cu toate cele trei masini inscrise in competitie, pilotii reusind sa-si imbunatateasca permanent evolutiile pe probele speciale.

Bryan Bouffier
Echipa Hyundai Shell World Rally a avut o evolutie constanta in prima zi a Raliului Frantei, etapa a 11-a din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a terminat prima zi pe locul patru, Bryan Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC) pe opt, iar Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) pe 11.
Cu trei modele Hyundai i20 WRC la start, echipa a trecut cu bine peste problemele din prima zi si este pregatita sa-si imbunatateasca ritmul pe urmatoarele probe speciale.

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat prima zi a Raliului Frantei cu toate cele trei masini inscrise in competitie, pilotii reusind sa-si imbunatateasca permanent evolutiile pe probele speciale.

In prima zi a etapei a 11-a a Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC), au fost programate trei probe speciale: Col de la Charbonnière (11,11 km), Vosges-Pays d’Ormont (34,34 km) si Pays de Salm (9,59 km), care au fost parcurse fiecare de doua ori, plus super speciala din Strasbourg, cele trei echipaje facand progrese constante pe tot parcursul zilei.

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Marc Martí) a revenit in cadrul echipei Hyundai Shell World Rally dupa clasarea pe locul secund din Raliul Germaniei in luna august. Pilotul de origine spaniola a inceput intr-un ritm bun si la finalul zilei s-a clasat pe pozitia a patra in ierarhia generala.

“Am avut un inceput bun si ma bucur ca sunt din nou la volanul modelului Hyundai i20 WRC. Nu m-am simtit confortabil pe prima speciala si am avut un moment mai dificil, dar apoi mi-am recapatat increderea si am reusit sa stabilesc timpi buni pe urmatoarele probe. Masina s-a comportat bine si am parcurs ultima bucla fara probleme. Exista loc pentru imbunatatiri, binenteles, si le vom face pe probele de sambata, dar pentru prima zi sunt multumit”, a spus Dani Sordo.   

Francezul Bryan Bouffier (#20 Hyundai i20 WRC, copilot Xavier Panseri) evolueaza in fata propriilor suporteri in cea de-a doua cursa pentru Hyundai Shell WRT, dupa experienta din Germania. Bouffier a terminat prima zi in top opt si este pregatit sa creasca ritmul pe specialele de sambata si duminica.

“Este o placere imensa pentru mine sa concurez acasa, ca pilot al echipei Hyundai Shell World Rally. Pe probele de dimineata nu am fost foarte multumit de comportamentul masinii, dar pe specialele de dupa amiaza a fost mai stabila si am reusit sa-mi imbunatatesc timpii. Nu a fost o zi usoara, dar echipa a facut o treaba buna si astept cu nerabdare sa iau startul sambata pentru ca sunt sigur ca pot sa-mi imbunatatesc pozitia”, a spus Bryan Bouffier.

Pentru Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul), prima zi din Raliul Frantei a fost una dificila din cauza unor probleme la turbo. Masina a pierdut din putere si Neuville a mers astfel de la finalul specialei a doua si pe toata proba a treia. Belgianul a pierdut peste doua minute si jumatate si a retrogradat pe locul 21 la general. Echipa Hyundai Shell World Rally a rezolvat defectiunea in parcul de service, iar Neuville a urcat pe cea de-a doua bucla pana pe pozitia a 11-a in clasamentul general.

“A fost o zi cu bune si rele. Am pierdut timp dimineata din cauza problemei la turbo. Am avut un inceput bun, tocmai ne obisnuisem cu masina, cand pe speciala a doua, cu 5 km inainte de final, motorul a pierdut din putere. Am mai pierdut 10 secunde intr-un sant si din pacate nu am reusit sa rezolvam problemele decat in parcul de service. Aici, mecanicii nostri au facut o treaba excelenta si am reusit sa recuperam din timpul pierdut pe cea de-a doua bucla. Mai avem mult de recuperat, dar am incredere ca lucrurile vor merge mai bine de acum inainte”, a spus Neuville.   

Obiectivul echipei Hyundai Shell World Rally este sa termine raliul cu toate cele trei Hyundai i20 WRC si sa adune cat mai multe informatii intr-un mediu competitiv. In prima zi in Franta, echipa a adunat informatii utile despre comportamentul masinilor pe asfalt si cu siguranta imbunatatirile aduse se vor simti pe cele sapte probe speciale cu o lungime de 125,5 km.

“Prima zi a unui raliu este si cea mai importanta pentru noi in sezonul de debut. Asa a fost si in Franta si ma bucur ca-i avem din nou in mijlocul nostru pe Dani si Bryan, alaturi de Thierry. Thierry a avut probleme de turbo si a pierdut timp pretios, dar echipa a rezolvat problema in parcul de service si el a revenit la un ritm mai bun. Dani a avut o zi buna si a terminat ziua pe locul patru, iar Bryan a avut o evolutie constanta pe tot parcusul probelor de vineri. Vom folosi informatiile adunate pe primele probe si vom incerca sa imbunatatim performantele modelelor Hyundai i20 WRC. Sunt sigur ca pilotii nostri vor creste ritmul pe urmatoarele probe si cred ca isi pot imbunatatii pozitiile in clasament”, a spus si Michel Nandan, directorul echipei.

Raliul Frantei – clasament dupa ziua 1-a
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:01:42.9
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +8.2
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +23.1
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +51.2
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:01.9
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +1:02.9
R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +1:04.7
B. Bouffier / X. Panseri (Hyundai i20 WRC) +1:45.7
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:24.1
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:28.1
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +3:07.5

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii