Bosch face schimbarea benzilor de circulatie mai sigura cu ajutorul radarului spate MRR
Şoferii sunt învăţaţi să analizeze traficul din jurul lor înainte de a schimba banda de circulaţie, verificând oglinda retrovizoare şi oglinzile exterioare şi privind în spate în ambele părţi. Dar chiar şi pentru cei care urmează cu meticulozitate această succesiune de verificări, unghiul mort al autovehiculului, anume zona de-a lungul şi imediat din spatele acestuia, reprezintă o sursă constantă de pericole şi cauzează adesea accidente grave. Şoferii nu pot vedea această zonă utilizând oglinda retrovizoare sau oglinzile exterioare, însă ea este suficient de mare pentru a ascunde privirii un microbuz sau pentru a nu-l putea repera la scurta privire în spate înainte de schimbarea benzii. Pentru a ajuta la minimizarea acestui risc, Bosch a dezvoltat asistentul la schimbarea benzii de circulaţie, care recepţionează informaţiile necesare de la senzorul radar cu rază medie de acoperire, utilizat în sistemele montate în spate. „Grație sistemului MRR din spate, şoferii privesc efectiv în permanenţă în spate, datorită faptului că acesta îi detectează în mod precis şi fiabil pe ceilalţi participanţi la trafic aflați în unghiul mort al autovehiculului”, declară Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Sisteme de Control al Şasiului Bosch.

Senzorii monitorizează în integralitate traficul din zona din spatele autovehiculului
Un important producător mondial de autovehicule introduce în prezent sistemul Bosch în producţia de serie pentru unul dintre modele sale de serie de dimensiuni medii. Pentru a face schimbarea benzii de circulaţie mai sigură, acest producător european a ascuns doi senzori în bara de protecţie spate, unul în stânga şi unul în dreapta. Aceşti doi senzori spate MRR monitorizează zona din lateral şi din spatele autovehiculului. Software-ul de comandă performant compară informaţiile primite de la senzori pentru a obţine o imagine completă despre traficul din spatele autovehiculului. De fiecare dată când un alt autovehicul se apropie cu viteză din spate sau se află deja în unghiul mort, un semnal luminos din oglinda exterioară avertizează şoferul cu privire la respectivul pericol. În cazul în care şoferul activează totuşi semnalizatorul de direcţie intenţionând să schimbe banda, asistentul la schimbarea benzii de circulaţie emite un avertisment suplimentar, sonor şi / sau tactil.

Sistemul spate MRR poate totuşi să facă mult mai multe, pe lângă asistenţa la schimbarea benzii. Aceşti senzori fac parte, de asemenea, din sistemul de alertă Bosch pentru traficul din lateral, care ajută şoferii care ies cu spatele din locurile de parcare perpendiculare, atunci când vederea în spate le este obstrucţionată. Putând detecta autovehicule, biciclişti şi pietoni care trec prin spatele autovehiculului în marşarier, din dreapta sau din stânga, la o distanţă de până la 50 de metri, sistemul avertizează şoferul privind pericolul iminent de coliziune emiţând din timp un semnal sonor sau vizual.

Semnificativ mai mic şi mai uşor decât un pachet de unt
Senzorul radar Bosch cu rază medie de acoperire a înregistrat un mare succes şi este la fel de eficient când este montat în faţă şi utilizat pentru a furniza informaţii pentru alte sisteme de asistenţă pentru şofer. „Ambele versiuni ale produsului se bazează pe a patra generaţie a tehnologiei radar Bosch”, afirmă Steiger. MRR este un radar bistatic cu mai multe moduri, patru canale de recepţie independente şi formare de raze digitale (DBF). Acesta funcţionează în banda de frecvenţă de 76-77 GHz, care este cea standard pentru sistemele radar pentru autovehicule în aproape toate ţările. În timp ce sistemul MRR pentru partea din spate are un unghi de deschidere de până la 150 de grade şi o rază de 90 de metri, versiunea pentru partea din faţă are o rază de acoperire semnificativ mai mare: cu un unghi de până la plus / minus 45 de grade, poate detecta obiectele aflate la o distanţă de până la 160 de metri.

Bosch utilizează senzorul radar cu rază medie de acoperire cu montare în faţă pentru a oferi soluţii precum tempomatul adaptiv ACC şi sistemele predictive de frânare de urgenţă, separat sau în paralel. De asemenea, începând cu 2016, sistemele predictive de frânare de urgenţă pe bază de senzori radar sau camere video vor deveni obligatorii pentru autovehiculele care doresc să obţină cel mai mare punctaj la testele Euro NCAP. Designul compact al sistemului Bosch MRR îi este, de asemenea, favorabil. Fiind semnificativ mai mic şi mai uşor decât un pachet de unt de 250 de grame, senzorul radar poate fi montat chiar şi pe cele mai mici autovehicule. După cum declară Gerhard Steiger, „senzorul radar Bosch cu rază medie de acoperire este o soluţie rentabilă şi personalizată care permite echiparea standard a autovehiculelor din toate segmentele cu tehnologia cu senzori radar.” 

Sursa: Bosch Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii