Hanninen
Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Marii Britanii, ultima etapa din calendarul WRC, cu toate cele trei masini inscrise in competitie.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a terminat raliul pe pozitia a patra si a adunat doua puncte suplimentare cu performanta din Power Stage.
Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) au terminat un raliu dificil, atingand obiectivul principal stabilit de echipa.

Echipa Hyundai Shell World Rally a terminat Raliul Marii Britanii, ultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA, cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC, atingandu-si astfel obiectivul principal stabilit pentru aceasta etapa.

In ultima zi din Raliul Marii Britanii, pilotii au avut de parcurs sase probe speciale, o bucla de trei probe parcurse de doua ori (Brenig-10,81km, Alwen-10,04km, Kinmel Park-2,21km), a doua trecere pe Brenig fiind si Power Stage, proba pentru care se dau puncte suplimentare primilor trei clasati. Cu cei 46,12 km parcursi duminica, lungimea totala a probelor speciale a ajuns la 305 km, oferind echipei Hyundai Shell World Rally sansa de a aduna informatii importante pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC. Conditiile din Tara Galilor au fost printre cele mai dificile din acest sezon, fiind un test atat pentru piloti, cat si pentru masini.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a fost implicat intr-o lupta stransa pentru pozitia a patra pe toata durata raliului si a reusit sa si-o asigure dupa ce Kris Meeke a facut o pana. Echipajul belgian a avut o evolutie excelenta la volanulul modelului Hyundai i20 WRC, reusind sa puna in valoare potentialul masinii in conditiile dificile de pe probele din Tara Galilor.

“Cred ca putem fi multumiti cu pozitia a patra si cele doua puncte suplimentare din Power Stage. A fost un raliu dificil pentru toti, cu probe foarte alunecoase si pline de capcane. A fost greu sa evaluezi corect situatia din punctul de vedere al aderentei si orice greseala era penalizata scump. Am avut o zi buna duminica pe probe complet noi si, cel mai important, am reusit sa terminam acest raliu. Am fost implicati in dueluri foarte stranse pe toata durata raliului asa ca suntem multumiti cu pozitia a patra. A fost ultimul raliu din sezonul de debut al echipei si cred ca exista multe aspecte pozitive la care putem sa ne referim si care ne vor ajuta sa dezvoltam modelul Hyundai i20 WRC pentru sezonul viitor. De abia astept sa revenim din nou pe probe”, a spus Neuville.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard), aflat la al saselea raliu alaturi de echipa, a terminat ultima zi in forta si a reusit sa intre in top zece, la doar 5,2 secunde fata de pozitia a noua. Neozeelandezul a crescut ritmul progresiv si a reusit sa adune informatii valoroase pentru Hyundai Shell WRT in sezonul de debut din mondialul de raliuri.

“Trebuie sa recunosc ca am avut un weekend dificil. A fost un raliu complet diferit fata de celelalte cinci in care am concurat anul acesta si am avut nevoie de ceva timp sa ma adaptez. Vineri a fost o zi grea, dar am reusit ulterior sa ne imbunatatim performantele pe fiecare proba. Duminica a fost o zi scurta, dar foarte buna pentru noi, pentru ca acum s-au vazut avantajele tuturor modificarilor facute. Anul acesta obiectivul nostru a fost sa invatam, sa adunam informatii si cred ca parcursul nostru din Raliul Marii Britanii s-a inscris in aceasta linie. Cred ca a fost un mod frumos de a pune punct primului sezon pentru echipa in WRC”, a spus Paddon. 

Dupa iesirea in decor de vineri, Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) a terminat raliul conform regulamentului din Rally 2 si pozitia sa din clasamentul final nu reflecta potentialul sau pe probele din Tara Galilor.

“Nu am reusit sa ne intram in ritm pe probele de dimineata pentru ca era foarte mult noroi si aluneca peste tot. A fost un raliu dificil si cred ca este o realizare faptul ca am terminat cu toate cele trei masini. Am avut noroc si am putut lua startul din nou in Rally 2 si cred ca dupa aceea am avut o evolutie buna pe aceste probe. Echipa a avut ca obiectiv sa adune cat mai multe informatii si aici si cred ca, in final, am reusit sa-l atingem. A fost un weekend in care am invatat multe lucruri care ne vor fi de folos in viitor”, a spus si Hänninen.  

Fiecare dintre cele 13 etape incluse in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri a fost un test dificil pentru Hyundai Shell WRT, dar echipa din Alzenau a facut fata tuturor provocarilor.

Chiar daca a fost un an in care trebuia sa acumuleze experienta, echipa a reusit o serie de rezultate remarcabile, dubla memorabila din Raliul Germaniei fiind doar unul dintre momentele extraordinare din acest sezon. Echipa a terminat pe podium in trei raliuri – Mexic, Polonia si Germania, si a obtinut 12 victorii de proba speciala, mult peste obiectivul stabilit la inceputul acestui sezon.

“Ne-am atins obiectivul si am terminat raliul cu toate cele trei masini. Am muncit mult in weekend si am reusit sa imbunatatim permanent comportamentul modelului Hyundai i20 WRC. Am avut parte de conditii foarte dificile si am invatat multe aici. Aceasta a fost ultima etapa din 2014 si eu personal sunt foarte mandru de ceea ce a realizat aceasta echipa foarte tanara. De la debutul din Monte-Carlo, la dubla din Germania si finalul din Tara Galilor, am facut progrese vizibile cu rezultate excelente. Ne-am depasit obiectivele cu mult, dar cel mai important este ca am adunat informatii cruciale in vederea pregatirii sezonului urmator. Vom analiza acest sezon cu atentie, dar toata echipa si pilotii au avut un an fatastic si cred ca toata lumea poate fi multumita cu ceea ce am obtinut intr-un timp atat de scurt”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament final Raliul Marii Britanii
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:03:08.2
M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +37.6
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:03.6
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:14.9
K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:24.3
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +2:03.0
O. Tanak / R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:29.7
J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:47.5
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +3:43.3
H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:48.5
     ...
30. J. Hänninen / T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +30:46.8

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2014
S. Ogier 267 puncte / J.M. Latvala 218 / A. Mikkelsen 150 / M. Hirvonen 126 / M. Østberg 108 / T. Neuville 105 / K. Meeke 92 / E. Evans 81  / M. Prokop   44 / D. Sordo 40 / H. Solberg 26 / B. Bouffier 20 / J. Hänninen 20 / H. Paddon 19 / O. Tanak 17 / R. Kubica  14 / B. Guerra 8 / C. Atkinson 7 / P. Tidemand 6 / J. Melicharek 4 / D. Kuipers  4 / N. Al-Attyiah 4 / L. Bertelli 2 / M. Gamba 2 / C. Breen 2  / J. Protasov 2 / J. Ketomaa 1 / K. Kruuda 1 / K. Al Qassimi 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA 2014
Volkswagen Motorsport 447 puncte / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 210 / M-Sport World Rally Team 208 / Hyundai Motorsport 187 / Volkswagen Motorsport II 133 / Jipocar Czech National Team 49 / Hyundai Motorsport N 28  / RK M-Sport World Rally Team 26

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii