Hyundai Motorsport va lua startul in Raliul Spaniei, singura etapa mixta din calendar si penultima din Campionatul Mondial de Raliuri FIA WRC, cu obiectivul de a recastiga pozitia a doua in clasamentul constructorilor.

Rally de Espana
Hyundai Motorsport va lua startul in Raliul Spaniei, singura etapa mixta din calendar si penultima din Campionatul Mondial de Raliuri FIA WRC, cu obiectivul de a recastiga pozitia a doua in clasamentul constructorilor.

In etapa a 12-a din acest sezonvor participa trei echipaje, iar Thierry Neuville si eroul local Dani Sordo vor concura in culorile Hyundai Shell World Rally Team, in timp ce Hayden Paddon va merge pentru Hyundai Mobis World Rally Team.Chiar daca a avut o evolutie competitiva in Turul Corsicii, echipa a pierdut pozitia a doua in clasamentul constructorilor. Obiectivul principal este revenirea pe pozitia secunda.

Prima editie a avut loc in 1957, din 1991 fiind inclusa si in WRC. Etapa este singura din acest sezon care se desfasoara pe suprafata mixta (asfalt si macadam). Probele speciale de vineri sunt atat pe macadam, cat si pe asfalt, iar cele de sambata si duminica exclusiv pe asfalt.

Anul acesta,in program sunt incluse sapte speciale noi, in total fiind 23 de probe. Ultima, care are si rol de Power Stage, este celebra Riudecanyes, dar parcursa in sens invers. Pilotii trebuie sa se adapteze rapid la trecerea de pe o suprafata pe alta. Probele pe asfalt vor solicita la maximum pneurile, mai ales daca este cald, asa ca alegerea anvelopelor va avea un rol important in strategia cursei.

“Editia din acest an debuteaza cu super speciala din Barcelona, care va atrage cu siguranta mii de fani. Vineri, sunt programate probele pe macadam, cu o sectiune de asfalt pe speciala Terra Alta, iar seara vom avea la dispozitie doar 75 de minute pentru a schimba setarile de macadam cu cele de asfalt, pentru urmatoarele doua zile. Suntem intr-o lupta stransa pentru pozitia a doua in clasamentul constructorilor, asa ca trebuie sa fim in forma buna pentru a ne putea recastiga pozitia”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, si-au aratat potentialul la editia din 2014, castigand o proba speciala si fiind la un moment dat pe prima pozitie in clasament.

“Raliul Spaniei este o etapa speciala pentru ca este singura unde facem trecerea de pe macadam pe asfalt. Reprezinta o provocare majora pentru echipa tehnica, deoarece trebuie sa schimbe suspensia, cutia de viteze si alte componente intr-un timp foarte scurt”, a mentionat Neuville.

Dania Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) si Marc Marti, copilotul, au avut o serie de evolutii bune pe teren propriu si, dupa ritmul impresionant din Corsica,obiectivul lor este de a obtine inca un rezultat de top in fata propriilor suporteri.

“Am intotdeauna o senzatie placuta atunci cand pilotez in Spania. Am amintiri frumoase si sper sa adaug altele la fel. Cunosc probele foarte bine, iar sustinerea publicului ma motiveaza si mai mult. Imi place combinatia de macadam si asfalt, dar ma simt mai confortabil pe probele de asfalt. Va fi o etapa interesanta si vom face tot posibilul sa obtinem un rezultat bun si sa ajutam echipa in lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor”, a adaugat Sordo.

Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a obtinut prima victorie pe o proba speciala chiar in Raliul Spaniei. Neozeelandezul si John Kennard,copilotul, vin dupa o serie de rezultate bune si vor sa continue in acelasi fel.

“Imi plac provocarile unei etape mixte, iar aici am avut rezultate bune anul trecut. Sper ca experienta acumulata pana acum sa ne ajute in acest raliu. Obiectivul nostru este de a obtine o pozitie cat mai buna la start”, a adaugat Paddon.

A 51-a editie a Raliului Spaniei insumeaza 23 de probe speciale cu o lungime de 331,25km. Raliul începe joi cu super speciala din Barcelona, iar vineri sunt programate opt probe speciale. Vor fi doua treceri pe Móra d'Ebre-Ascó, Caseres si Bot, pe macadam, precum si doua treceri pe Terra Alta, o proba care include si sectiuni de asfalt. Un amanunt esential pentru echipe, nu va exista parc de service la jumatatea zilei.

Sambata, sunt programate probele de asfalt, incepand cu Porrera (7.43km) si continuand cu La Figuera, Poboleda si  Capafonts, finalul fiind programat in Salou (2.24km). Si duminica este o zi plina, cu sase speciale, cu doua treceri pe Els Guiamets, Pratdip si Duesaigües, ultima trecere pe Duesaigües avand si rol de Power Stage.

Sursa: Hyundai Auto Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii