Sibiu Rally Challenge
68 de echipaje au descoperit cele mai spectaculoase drumuri din județul Sibiu.
Cel mai vechi model din competiție a cucerit Transfăgărășanul.
Gabriel Stanciu și Costel Cășuneanu marii câștigători din 2016.

Timp de trei zile mașinile istorice care au luat startul la Sibiu Rally Challenge au fost punctul de atracție pe cele mai spectaculoase drumuri din județul Sibiu. După aproape 430 de kilometri s-a impus echipajul Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975. La categoria Speed Challenge s-a impus echipajul Costel Cășuneanu / Carmen Poenaru pe un Ford Escort WRC din 1996.

Sibiu Rally Challenge a început joi seara cu startul festiv în Piața Mare a orașului, după care cele 68 de echipaje au avut programată o sesiune de teste pe străzile din centrul orașului. „Ediția din acest an este o competiție de regularitate în care nu viteza joacă rolul principal, iar traseul special prin centrul orașului a fost doar prima provocare pentru echipajele înscrise la Sibiu Rally Challenge”, a spus Sorin Itu, organizatorul evenimentului.

La startul evenimentului au fost 68 de modele, cel mai vechi fiind un Austin 20/4 Sedan Tourer din 1924 cu care au luat startul Lucian-Gabriel Bălan și Costel Racu.

Vineri, în prima zi a Sibiu Rally Challenge, concurenții au avut de parcurs un total de 140,31 km. Traseul a trecut prin Ocna Sibiului, Loamneș, Gusu, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului, Rod, Tilișca, Galeș, Săliște, Vale, Sibiel, Orlat, Gura Râului, Rășinari, Cisnădioara și retur în Sibiu. „Am ales un traseu care scoate în evidență cele mai frumoase zone din Sibiu. Unul dintre obiectivele principale ale evenimentului este să promovăm orașul și județul la nivel internațional și cred că am reușit să facem acest lucru foarte bine”, a spus Sorin Itu.

Sâmbătă, în ziua a doua a Sibiu Rally Challenge, echipajele au cucerit Transfăgărășanul. Startul s-a dat la ora 08:30 din Piața Mare a orașului Sibiu, iar piloții au trecut prin localitățiile Șura Mare, Slimnic, Ruși, Șeica Mare, Agârbiciu, Axente Sever, Copșa Mică, Târnava, Mediaș, Brateiu, Saroși pe Târnave, Biertan, Richiș, Pelișor, Bârghiș, Ighișu Vechi, Alțâna, Nocrich, Cornățel, Nucet, Săcădate, Porumbacu de Jos, Scoreiu, Cârțișoara, Bâlea Cascadă, Bâlea Lac și apoi retur spre Sibiu, pe un traseu cu o lungime de aproape 290 km.

Sosirea a avut loc în Piața Mare a orașului unde s-a desfășurat și festivitatea de premiere. După cele trei zile de competiție, echipajul Gabriel Stanciu / Bogdan Iancu pe un Ford Escort MK 1 din 1975 a reușit să câștige, podiumul Sibiu Rally Challenge în Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru vehicule istorice și în campionatul Federației Internaționale pentru Vehicule Istorice fiind completat de echipajele Dan Florea / Mădălin Necula cu un Mercedes-Benz 450 SLC din 1973 și Petros Vasilopoulos / Stamatis Psyloglou cu un Ford Capri GT din 1973.

Câștigători în clasamentul FIVA A sunt BALAN Gabriel - Lucian / RACU Costel - Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C), DUMITRASCU Dinu / POPOVICI Radu - Triumph TR3 1959 (Clasic E), CSASZAR Levente-Zoltan / ROMER Renate    MGB MKIII 1970 (Clasic F), JICHITU Florentiu-Juliet / NEMTANU Valentin-Neculae - BMW 316 E21 1975 (Clasic G), FILIP Alexandru / FILIP Maria - Renault 5 Alpine Turbo 1984 (Clasic H), BUCOVICEAN Mirela / GOLOGAN Georgiana - Porsche 911 E 1969 (Sport F), STANCIU Gabriel / IANCU Bogdan - Ford Escort MK1 1975 (Sport G), CONSTANTINESCU Petru / GHEORGEAN Severina - Porsche 928 1984 (Sport H), iar în CRRVI sunt BALAN Gabriel / Lucian RACU Costel - Austin 20/4 Sedan Tourer 1924 (Clasic C), DUMITRASCU Dinu / POPOVICI Radu - Triumph TR3 1959 (Clasic E), CSASZAR Levente-Zoltan / ROMER Renate MGB MKIII 1970 (Clasic F), JICHITU Florentiu-Juliet / NEMTANU Valentin-Neculae - BMW 316 E21 1975 (Clasic G), FILIP Alexandru / FILIP Maria - Renault 5 Alpine Turbo 1984 (Clasic H), BUCOVICEAN Mirela / GOLOGAN Georgiana - Porsche 911 E 1969 (Sport F), STANCIU Gabriel / IANCU Bogdan - Ford Escort MK1 1975 (Sport G), CONSTANTINESCU Petru / GHEORGEAN Severina - Porsche 928 1984 (Sport H). Câștigători la categoria Youngtimer sunt PAVEL Cosmin / BACHMANN Daniel - Mercedes Benz 300 SL 1987 (Clasic I), SUCIU Flaviu-Adrian / RAITA Stefan - Ford Puma 1999 (Sport I), iar podiumul la echipe a fost completat de Just Classics, Best Lap și Old Car Garage.

La categoria Speed Challenge au luat startul 11 echipaje care, vineri și sâmbătă, au parcurs două probe speciale pe Călugăru și Transfăgărășan. Victoria i-a revenit echipajului Costel Cășuneanu / Carmen Poenaru cu un Ford Escort WRC din 1996, iar podiumul a fost completat de Călin Bucur / Cezara Balaiita pe un Suzuki Swift Sport din 1993 și Lorincz Borbely / Horațiu Anghel cu un BMW 2002 TI din 1968.

„Am reușit să atragem încă din primul an în acest format o serie de modele legendare ale unor constructori precum Ferrari, Porsche, Rolls Royce sau BMW. Am avut la start o mașină de 92 de ani care a concurat cu succes și a reușit chiar să ajungă până sus la Bâlea Lac. A fost un eveniment senzațional și aș vrea să le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi”, a mai spus Sorin Itu.

Sibiu Rally Challenge s-a desfășurat în perioada 18 – 20 august și este un festival dedicat masinilor istorice si sporturilor cu motor care se desfasoara sub egida Federației Internaționale a Vehiculelor Istorice (FIVA), Retromobil Club România (RCR) și Automobil Clubul Român (ACR). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu prin Agenda Sport, cu sprijinul Consiliului Județean Sibiu și susținut de Orange.

Sursa: Sibiu Rally Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii