Compresoare AC Denso
Sublinierea importanței consumabilelor A/C de calitate pentru service-uri și consumatori.

Considerând traficul ridicat din această vară, compresoarele de aer condiționat DENSO vor fi mâna invizibilă care va avea grijă de confortul șoferilor și familiilor în călătoriile lor din concedii. În condițiile în care nivelul de utilizare e ridicat, ceea ce face ca aerul condiționat să se dovedească o importantă sursă de satisfacție pentru clienți, problemele cu acestea sunt în 99% din cazuri o problemă de servisare.

DENSO se află într-o poziție unică pentru a oferi sfaturi practice și întemeiate pentru servisarea sau înlocuirea compresoarelor A/C. Sprijinim activ consumatorii printr-o serie de traininguri în anumite regiuni pentru a informa și pregăti service-urile pentru explicarea sistemelor de aer condiționat, instalarea compresoarelor și a procedurilor de reparare. Sprijinirea service-urilor care se ocupă de utilizatorii finali e o parte vitală în menținerea încrederii și a satisfacției consumatorilor care provoacă producătorii auto să se alinieze la standardele DENSO pentru aer condiționat.

Erorile la aparatura de aer condiționat DENSO sunt aproape neîntalnite, fapt dovedit de rata mică de produse defecte în perioada validă de garanție. Acest lucru aduce siguranță atât pentru responsabilii de stocuri, mecanici și șoferi. Atunci când erorile apar, cauza cea mai des întâlnită se referă la probleme de mentenanță sau operare, precum ignorarea nevoii de servisare sau nealimentarea cu agent de răcire.

Dincolo de reamintirea utilizatorului final de importanța servisării regulate a mașinii, se pot lua măsuri pentru a preveni a doua cea mai frecventă cauză a erorilor: alegerea uleiului folosit de service-uri atunci când repară echipamentul.

Folosirea uleiului incorect, precum uleiurile universale sau uleiurile mixte, duce inevitabil la erodarea sistemului de aer condiționat. Acest lucru se întâmplă deoarece uleiurile universale, alese adesea de service-uri, sunt uleiuri PAO, uleiuri minerale. Vâscozitatea lor diferă față de uleiurile sintetice PAG, necesare pentru compresorul instalației de climatizare. Diferențele dintre acestea duce la probleme cu amestecarea lor, conducând la lubrificare inadecvată, sigilii deteriorate sau uzură mărită.

Dacă uleiul este diluat, stratul de bază cu lubrificant scade, ceea ce face ca pistonul să aibă fricțiune cu suprafața rulmentului cilindric. Dacă uleiul este prea dens, acesta nu va acoperi corespunzător zona dintre rulment și piston. Compresoarele A/C DENSO au o toleranță ridicată între piston și rulment. O modificare în vâscozitatea uleiului poate duce la rezistență la fricțiune, cauzând creșterea temperaturii compresorului și defectarea acestuia.

Pe lângă verificarea faptului că sistemul de aer condiționat este umplut cu cantitatea și tipul de agent de răcire corespunzător, service-urile și atelierele trebuie să ia în considerare mai multe aspecte:
  • Trebuie verificată presiunea și temperatura de evacuare în circuit înainte și după compresor
  • Trebuie verificată temperatura cablurilor compresorului și ale condensatorului. Presiunea înaltă trebuie să fie fierbinte și uscată
  • Trebuie verificată curățenia condensatorului și a ventilatorului de radiator. Apariția umezelii sau a înghețului pe partea cu presiune ridicată ar putea indica un blocaj în cursul agentului frigorific
  • Trebuie verificată diferența de temperatură înainte și după uscător. O diferență de peste 3°C indică prea multă umiditate
  • Trebuie verificat fluxul agentului frigorific, gheața de pe oricare element al sistemului de aer condiționat se datorează unui blocaj
  • Trebuie verificată tensiunea și starea curelei compresorului
  • Trebuie verificat orice zgomot neobișnuit din compresor, supapă de expansiune, ventilatoare, suflante și conducte de aer condiționat
Sursa: Denso Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii