Opel Astra
Generație nouă de motoare: pentru consum minim de carburant și emisii reduse.
Standard nou de emisii: toate motoarele respectă deja viitorul standard Euro 6d.
Noul etalon: caracteristici aerodinamice de top pentru cel mai scăzut coeficient aerodinamic.
Transmisie nouă performantă: transmisia automată cu 9 trepte pentru versiunea cu 5 uși și Sports Tourer.
Șasiu sport nou: direcție precisă, amortizoare îmbunătățite, braț Watts.
Tehnologii de top noi: cameră video frontală optimizată și instrumente digitale.
Nivel nou de confort: parbriz încălzit, sistem infotainment îmbunătățit, încărcare fără fir.
Faruri Intellilux LED® matrix și scaune AGR ergonomice.

Datorită caracteristicilor aerodinamice excelente, precum și noilor motoare și transmisii extrem de eficiente, noua generație Opel Astra stabilește noi standarde în materie de eficiență și emisii scăzute. Comparativ cu modelul anterior, emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 19%, propulsând modelul Astra în vârful clasei de autovehicule compacte. Actuala generație a modelului Astra a deschis deja o nouă eră la lansarea sa, fiind desemnat Autovehiculul european al anului 2016. Cu o construcție ușoară (greutate mai mică cu 200 kg față de modelul anterior) și tehnologii de top întâlnite la autovehiculele din clasele superioare, Astra a stabilit noi standarde. Opel continuă să implementeze această strategie cu noi generații de motoare pe benzină și diesel ultramoderne, extrem de eficiente și ușoare. Unitățile de 1,2-1,5 l cu 3 cilindri dezvoltă o putere între 77 kW (105 cp) și 107 kW (145 cp), transformând modelele Astra cu 5 uși și Sports Tourer în adevărați campioni ai economiei de carburant și emisiilor reduse de CO(consum de carburant conform NEDC[1]: urban 6,1-4,5 l/100 km, extra-urban 4,0-3,1 l/100 km, mixt 4,8-3,6 l/100 km, 115-96 g CO2/km; WLTP[2] mixt: 5,9-4,4, 139-117 g CO2/km; cifre preliminare). Un arbore de echilibrare cu rotaţie în sens opus montat în blocul motoarelor cu 3 cilindri amortizează vibrațiile. Motoarele de bază sunt combinate deja standard cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteză. O transmisie automată cu 9 trepte și schimbare lină a vitezelor este disponibilă opțional.

Și dezvoltarea meticuloasă în tunelul aerodinamic a contribuit semnificativ la reducerea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. Prin urmare, noul Astra este unul dintre cele mai aerodinamice autovehicule compacte de pe piață.

Cu o valoare de 0,25, Sports Tourer este unul dintre autovehiculele station wagon cu cel mai mic coeficient aerodinamic din lume, în timp ce varianta cu 5 uși este lider în clasa autovehiculelor hatchback cu un coeficient aerodinamic de 0,26.

Aceste repere în materie de aerodinamică au fost posibile datorită mai multor măsuri, inclusiv utilizarea unui capac pentru compartimentul motor, a unor brațe oscilante pe puntea spate sub formă de deflectoare și a unui obturator complet. Partea superioară și cea inferioară ale grilei radiatorului noului Astra se deschid și se închid automat, în mod independent una față de cealaltă, îmbunătățind astfel fluxul de aer în partea din față. Optimizarea părții inferioare a caroseriei îmbunătățește coeficientul aerodinamic prin reducerea turbulențelor.

Șasiul dinamic al modelului Astra a fost îmbunătățit. Noile amortizoare sporesc confortul. Șasiul sport opțional este prevăzut cu amortizoare mai rigide, direcție mai precisă și un braț Watts pe puntea spate.

„În faza de dezvoltare a noului Astra ne-am concentrat pe reducerea consumului de carburant și a emisiilor”, a declarat Christian Müller, directorul executiv al departamentului de inginerie. „Datorită caracteristicilor aerodinamice excelente și noii generații de motoare și transmisii, am redus emisiile de CO2 cu până la 19%. Este un avantaj important pentru clienții noștri, care pot beneficia de asemenea de costuri de exploatare mai mici. Toate acestea propulsează noul Astra în vârful clasei sale”.

Datorită tehnologiilor ultramoderne de reducere a emisiilor, cum ar fi filtrul de particule de benzină (GPF) și reducerea catalitică selectivă (SCR) pentru motoarele diesel, toate motoarele noi ale modelului Astra respectă deja standardul Euro 6d. Standardul strict de emisii va intra în vigoare în 2021 pentru toate autovehiculele noi înmatriculate. Motoarele pe benzină și diesel fabricate complet din aluminiu sunt echipate standard cu tehnologia Start/Stop ce reduce consumul de carburant.

Dar noul Opel Astra, al cărui registru de comenzi se deschide deja în câteva săptămâni (Germania), nu se caracterizează doar printr-un coeficient aerodinamic și o tehnologie a motorului exemplare. Este echipat, de asemenea, cu multe alte tehnologii de top, de la noua cameră video frontală și pentru marșarier până la vitezometrul digital și sisteme infotainment de ultimă generație. Și sistemul de apel de urgență (E-Call) este disponibil la bord. Un încărcător fără fir pentru smartphone-uri este disponibil opțional în consola centrală. Partea frontală a noului Astra impresionează prin grila radiatorului cu aspect 3D. Sistemul de sunet premium Bose este disponibil opțional.

Eficiență maximă: emisii de CO2 reduse cu până la 19%
O eficiență exemplară este atinsă în primul rând datorită noilor motoare pe benzină și diesel supraalimentate, economice și agile. La valorile reduse ale consumului și emisiilor de CO2 contribuie și transmisiile manuale moderne cu 6 trepte, transmisia continuu variabilă (CVT) cu 7 trepte și – premieră pentru Opel – noua transmisie automată cu 9 trepte.

Motoarele pe benzină supraalimentate compacte, cu trei cilindri sunt disponibile cu o cilindree de 1,2 l și 1,4 l. Cu puteri între 81 kW (110 cp) și 107 kW (145 cp) și un cuplu maxim între 195 Nm și 236 Nm, acestea ating un echilibru excelent între performanță și eficiență (consum de carburant conform NEDC1: urban 6,1-5,4 l/100 km, extra-urban 4,0-3,8 l/100 km, mixt 4,8-4,4 l/100 km, 110-101 g CO2/km; WLTP2mixt: 5,9-5,2, 136-120 g CO2/km; cifre preliminarii). Motorul de 1,2 l al autovehiculului Astra este combinat cu o transmisie manuală cu 6 trepte și schimbare lină a vitezelor, în timp ce motorul de 1,4 l este disponibil doar cu noua transmisie continuu variabilă (CVT) cu 7 trepte. Cu transmisia CVT, șoferii autovehiculului Astra se pot bucura de confortul schimbării automate a treptelor sau pot schimba manual treptele prin intermediul schimbătorului de viteze.

Integrarea în chiulasă a galeriei de evacuare răcite cu apă contribuie la încălzirea rapidă a motorului, reducând astfel emisiile după o pornire la rece.

Motoare pe benzină
1.2
1.2
1.2
1.4
Putere (kW/cp) la rpm
81/110 la 4.500
96/130 la 5.500
107/145 la 5.500
107/145 la 5.500
Cuplu (Nm la rpm)
195 la 2.000-3.500
225 la 2.000-3.500
225 la 2.000-3.500
236 la 1.500-3.500
Emisii
Euro 6d
Euro 6d
Euro 6d
Euro 6d
Transmisie
manuală cu 6 trepte
manuală cu 6 trepte
manuală cu 6 trepte
CVT cu 7 trepte

Consum de carburant preliminar conform NEDC1 (l/100 km)
  • Urban
  • Extra-urban
  • Mixt
  • CO2 g/km
5.6-5.4
4.0-3.8
4.6-4.4
105-101
6.1
4.0
4.8-4.7
110

Consum de carburant preliminar conform WLTP2, în regim mixt
  • l/100km
  • CO2 g/km
5.5-5.2
127-120
5.9-5.7
136-132

Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra de 81 kW (110 cp), 96 kW (130 cp) și 107 kW (145 cp) au fost reduse cu peste 5 procente, aproximativ 19 procente și, respectiv, peste 15 procente.

Tipic pentru Opel este răspunsul excelent al acceleraţiei motoarelor pe benzină: la 1.500 rpm, cuplul maxim este deja disponibil în proporție de 90%, într-un interval de 1,5 secunde de la apăsarea completă a pedalei de accelerație.

Eficiență de top: emisii de CO2 sub 100 g/km ale motorului turbo diesel al noului Astra
Motoarele diesel de 1,5 litri, cu 3 cilindri ale modelului Astra asigură o putere de 77 kW (105 cp) și 90 kW (122 cp), precum și un cuplu de 260 - 300 Nm (consum de carburant NEDC1: urban 5,5-4,5 l/100 km, extra-urban 3,7-3,1 l/100 km, mixt 4,3-3,6 l/100 km, 115-96 g/km CO2; consum de carburant în regim mixt WLTP2: 5,3-4-4, 139-117 g/km CO2; cifre preliminare). Sistemul de injecție de carburant common rail funcționează la presiuni de până la 2.000 bar.

Motoare diesel
1.5D
1.5D
1.5D
Putere (kW/cp) la rpm
77/105 la 3.250
90/122 la 3.500
90/122 la 3.500
Cuplu (Nm la rpm)
260 la 1.500-2.500
300 la 1.750-2.500
285 la 1.500-2.750
Emisii
Euro 6d
Euro 6d
Euro 6d
Transmisie
manuală cu 6 trepte
manuală cu 6 trepte
automată cu 9 trepte

Valori preliminare NEDC1 ale consumului de carburant (l/100 km)
  • Urban
  • Extra-urban
  • Mixt
  • CO2 g/km
4.6-4.5
3.1
3.6
96
5.5-5.3
3.7-3.5
4.3-4.2
115-110

Valori preliminare WLTP2 ale consumului de carburant în regim mixt
  • l/100km
  • CO2 g/km
4.7-4.4
124-117
5.3-4.9
139-130

Comparativ cu modelul precedent, valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 ale versiunilor Astra cu motor diesel de 77 kW (105 cp) și 90 kW (122 cp) au fost reduse cu până la 17 procente și aproximativ 10 procente.

În locul transmisiei manuale cu 6 trepte de viteză de mare precizie, sunt disponibile opțional cele mai puternice motoare diesel cu transmisie automată cu 9 trepte și schimbare lină a treptelor, cu debutul la modelele Opel Astra.

Motoarele diesel sunt echipate cu un turbocompresor cu activare electrică și geometrie variabilă (VGT) și, similar celor pe benzină, un arbore de echilibrare montat în blocul motor, pentru un plus de rafinament. De asemenea, galeria de evacuare este integrată în chiulasă.

Post-tratarea optimă a gazelor de eșapamente ale modelului Astra 1.5 diesel este asigurată de sistemul de reducere a emisiilor, care include un catalizator de oxidare pasiv, un injector AdBlue, un catalizator SCR și un filtru de particule diesel (DPF).

Noi camere video pentru partea frontală și pentru marșarier și un vitezometru digital
Modelul Opel Astra oferă deja un portofoliu de tehnologii și sisteme de asistență avansate, care sunt unice în această clasă de autovehicule: în primul rând farurile inteligente IntelliLux LED® matrix cu funcție anti-orbire. Oferta extinsă include, de asemenea, sisteme cum ar fi tempomatul adaptiv, funcția de indicare a distanței de urmărire, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare de urgență, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de circulație, pentru a enumera doar câteva dintre ele. De asemenea, sunt disponibile scaunele ergonomice opționale certificate AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) cu ventilație și funcție de masaj. Modelul Astra include, de asemenea, un grad ridicat de digitalizare, cu noua cameră video frontală opțională de înaltă tehnologie, precum și camera video pentru marșarier.

Noua cameră video frontală este mai mică, dar de putere mai mare decât cea precedentă datorită procesorului mai rapid. Acum, pe lângă faptul că recunoaște autovehiculele, poate recunoaște și pietonii: un bonus important în materie de siguranță. În plus, datorită camerei video de înaltă rezoluție, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere poate procesa acum și mai multe indicatoare, afișându-le sub formă de simboluri pe ecran. Camera video pentru marșarier digitală, disponibilă împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afișat pe monitor în mod mai distinct și mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.

Clienții modelului Astra beneficiază de o conectivitate de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi și Multimedia Navi Pro compatibile cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Acestea fac parte din cea mai nouă generație a sistemului infotainment: mai inteligente, mai rapide și mai intuitive. Unitatea de top, Multimedia Navi Pro, cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color, tactil, de opt inch și poate fi acționată și prin comandă vocală. Serviciile de navigație conectată cu informații din trafic în timp real și actualizări online ale hărților asigură călătorii mai relaxate. Afișajul sistemului de navigație are simboluri cu design nou și un aspect mai modern. Același lucru este valabil și pentru panoul de instrumente: șoferii noului Opel Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital.

Opțional, este disponibilă funcția E-Call de apelare de urgență. Dacă este necesar, ajutorul poate fi acordat în doar câteva secunde, prin apăsarea butonului roșu. În cazul în care dispozitivele de tensionare a centurilor de siguranță sau airbagurile sunt declanșate, apelul de urgență este inițiat automat.

Încărcare fără fir și sistemul audio Bose
O funcție practică în timpul călătoriilor: smartphone-urile compatibile pot fi încărcate acum și inductiv. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți smartphone-ul în deschiderea prevăzută în consola centrală: bateria descărcată este de domeniul trecutului.

Noul Astra se transformă într-o sală de concerte datorită sistemului audio Bose premium, disponibil opțional. Cele șapte difuzoare, inclusiv un subwoofer RichBass în portbagaj asigură o experiență audio plăcută. Șoferul și pasagerii sunt înconjurați de sunete ample, indiferent de locul din autovehicul. În plus, în cadrul amplificatorului digital pot fi stocate până la opt profiluri de sunet, în funcție de gustul și preferințele iubitorilor de muzică.

Nu în ultimul rând, noul Astra introduce o altă funcție de confort, făcând mai plăcută și mai sigură conducerea în timpul sezonului rece: parbrizul cu încălzire. Firele fine, aproape invizibile integrate în parbriz asigură rapid vizibilitatea perfectă a șoferilor modelului Astra în zilele geroase și faptul că parbrizul nu se mai aburește.



[1] Cifrele menționate ale consumului de carburant și emisiilor de CO2 sunt determinate în conformitate cu noua procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP) (Regulamentul UE 2017/948), valorile măsurate fiind convertite în valori NEDC pentru comparația cu alte autovehicule. Pentru informații actualizate, vă rugăm să contactați dealerul. Valorile nu iau în considerare condițiile de utilizare și conducere, echipamentele sau opțiunile și pot varia în funcție de formatul pneurilor. 
[2] Cifrele menționate ale consumului de carburant și emisiilor de CO2 respectă omologarea WLTP (Regulamentul UE 2017/948). Începând cu 1 septembrie 2018, autovehiculele noi sunt omologate în conformitate cu procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (WLTP), care este o procedură nouă, mai realistă, pentru măsurarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2. WLTP înlocuiește complet Noul Ciclu de Conducere European (NEDC), procedura de testare utilizată anterior. Având în vedere condițiile de testare mai realiste, consumul de carburant și emisiile de CO2 măsurate în cadrul WLTP sunt în multe cazuri mai mari comparativ cu cele măsurate în cadrul NEDC. Cifrele consumului de carburant și emisiilor de CO2 pot varia în funcție de echipamentele specifice, opțiuni și formatul pneurilor. 

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii