Prin premiera mondială BMW i3 Concept Coupé, BMW Group prezintă o versiune extrem de agilă şi emoţionantă a conceptului pentru călătorii sustenabile în clasa premium, fără niciun fel de emisii.

BMW i3 Concept Coupé
Prin premiera mondială BMW i3 Concept Coupé, BMW Group prezintă o versiune extrem de agilă şi emoţionantă a conceptului pentru călătorii sustenabile în clasa premium, fără niciun fel de emisii. Studiul prezentat la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Los Angeles vine în paralel cu procesul continuu de dezvoltare pentru ca primul model integral electric din istoria subbrandului BMW i să fie gata pentru producţia de serie - de asemenea, demonstrează şi potenţialul de extindere a gamei de modele. Revoluţionar, cu linii clare şi deschis, designul prezentat de BMW i3 Concept Coupé reprezintă o formă de pionierat a mobilităţii urbane prin care conştientizarea dezvoltării durabile devine o parte intrinsecă a profilului premium. În plus, modelul cu trei uşi utilizează limbajul de design creat special pentru automobilele BMW i, care transmite sentimentul incontestabil de dinamism şi plăcere a condusului.

Impactul vizual al caroseriei din fibră de carbon se datorează în principal liniei cursive a acoperişului coupé şi interpretării noi a designului "stream flow" specific BMW i - acestea se pot vedea în stilul geamurilor laterale şi conferă impresia de lumină, transparenţă şi calităţi aerodinamice eficiente. În interior, sentimentul de spaţiu specific mărcii BMW i este combinat cu ambianţa exclusivistă de lounge a celor două locuri individuale din spate. Mai mult, BMW i3 Concept Coupé îşi asumă şi titlul de primul automobil electric din lume integrat complet în reţea. Datorită includerii funcţiilor inovatoare BMW ConnectedDrive - concepute de BMW i pentru utilizare la maşini de serie, operarea sistemului de navigaţie, precum şi transferul de informaţii între automobil, lumea exterioară şi terminalul smartphone al conducătorului - au fost centrate pe nevoile specifice ale e-mobilităţii.

BMW i3 Concept Coupé pune accent pe evidenţierea performanţelor dinamice care pot fi realizate de versiunea 100% electrică a tehnologiei BMW eDrive. Asemenea BMW i3 Concept, Coupé este propulsat de un electromotor dezvoltat de BMW Group, care oferă o putere maximă de 125 kW/170 CP şi atinge un cuplu maxim de 250 Nm - puterea furnizată este transferată instantaneu spre puntea spate prin transmisia cu un singur raport. Electromotorul este alimentat cu energie de la acumulatorul litiu-ion aflat sub podea. Poziţionarea bateriei în acest loc permite coborârea centrului de greutate, ceea ce influenţează pozitiv manevrabilitatea foarte agilă a maşinii.

Datorită conceptului LifeDrive din arhitectura modelelor BMW i, caracterul noului automobil se împleteşte armonios cu BMW eDrive, o tehnologie care se apropie deja de producţia de serie. Construcţia divizată orizontal, care constă din două elemente independente, se concentrează pe cerinţele tehnice ale transmisiei electrice şi contribuie la realizarea limbajului de design, a sentimentului de spaţiu şi a experienţei condusului care sunt unice pentru automobilele BMW i.

Celula pasagerilor reprezintă centrul modulului Life, care este realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). BMW i urcă pe noi culmi ale ingineriei auto prin utilizarea vastă a acestui material high-tech. Pentru că este deopotrivă extrem de uşor şi rezistent, CFRP oferă oportunităţi formidabile pentru design - astfel, este ideal pentru transferarea limbajului de design BMW i într-o mare varietate de variante. La BMW i3 Concept Coupé, sistemul de transmisie, şasiul şi sistemul de stocare a energiei, împreună cu funcţiile structurale şi de impact, sunt încorporate în modulul Drive, realizat în mare parte din aluminiu.

Cu o lungime de 3.964 milimetri, o lăţime de 1.768 mm şi o înălţime de 1.555 mm, BMW i3 Concept Coupé atrage atenţia prin proporţiile extrem de individuale. În comparaţie cu BMW i3 Concept, noul studiu are un aspect mai lat şi mai prelung, prin care îşi evidenţiază natura agilă. Pe de altă parte, ampatamentul este neschimbat faţă de cel al conceptului standard BMW i3: 2.570 milimetri.

BMW i3 Concept Coupé
Designul caroseriei: arhitectura LifeDrive are un nou aspect şi o altă schemă coloristică.
Dezvoltat special pentru modelele BMW i, limbajul de design este transferat la versiunea coupé sub forma unei caroserii care păstrează plăcerea condusului, dar scoate în evidenţă şi mobilitatea durabilă. Aspectul BMW i3 Concept Coupé evidenţiază valorile mărcii - eficienţă, uşurinţă, siguranţă şi calitate premium -, alături de dinamica specială a studiului. Suprafeţele exterioare şi schema coloristică sunt structurate în aşa fel încât să poată fi vizualizată construcţia de bază definită de arhitectura LifeDrive.

Principiul nivelurilor suprapuse - cunoscut drept "stratificare" - simbolizează interacţiunea dintre construcţie şi elementele de design ale modulelor Life şi Drive, dar furnizează şi baza pentru transparenţa în designul automobilului care consolidează sustenabilitatea conceptului. De exemplu, structura materialelor cu fibră de carbon utilizată la modulul Life poate fi observată uşor în zona de acces şi la montanţi când uşa este deschisă. Este locul unde compoziţia materialului devine foarte vizibilă - se observă CFRP (laminat bidimensional) care de obicei este folosit la elementele de susţinere a sarcinilor.

Panourile din jurul pasajelor roţilor, de la uşi şi aripile spate sunt vopsite cu nuanţă Solar Orange metalizat - o culoare caldă şi plină de energie, creată special pentru BMW i3 Concept Coupé. Aceasta formează un contrast evident cu finisajul negru lucios al capotei, acoperişului şi hayonului, precum şi cu limita inferioară a caroseriei, şi ea de culoare neagră.

Bara faţă include elemente încorporate de culoare neagră, concepute pentru a crea efectul unei perdele de aer prin care curentul de aer să fie direcţionat în vecinătatea pasajelor roţilor. Secţiunea inferioară a barei spate încorporează un difuzor pentru optimizarea fluxului către partea din spate de sub maşină. Suportul numărului de înmatriculare are un contur fin de culoare Solar Orange, în timp ce stopurile de forma literei U sunt integrate în lunetă, la fel ca la BMW i3 Concept. Amprentele contrastante de culoare Frozen Grey mat pentru grila BMW a radiatorului şi liniile pragurilor laterale sunt specifice acestui model şi completează impactul vizual. Emblemele mărcii, de culoare Stream Blue, aflate în faţă, în spate şi pe butucul fiecărei roţi sunt particularităţi BMW i.

Liniile inovatoare de coupé, simbol al plăcerii pure a condusului.
Parbrizul puternic înclinat, care se extinde mult în faţă, şi linia acoperişului, care coboară uşor spre spatele maşinii, sunt elemente definitorii pentru silueta BMW i3 Concept Coupé. Uşile lungi, cu geamuri fără cadru, sunt şi ele specifice pentru coupé. Datorită modului particular în care este construită celula pasagerilor, realizată din CFRP, s-a putut elimina montantul B. Nu numai că este facilitat accesul spre locurile din spate, dar lipsa stâlpilor are un efect suplimentar şi asupra cursivităţii dinamice a liniilor, vizibilă în stilul geamurilor.

BMW i3 Concept Coupé include şi o interpretare nouă a designului "stream flow" - specific mărcii - pentru conturul geamurilor laterale dintre uşi şi montanţii C. Ca o consecinţă a conceptului de caroserie închisă în jurul uşilor şi al aripilor spate, raportul dintre structura de bază a caroseriei şi suprafaţa geamurilor este marcat clar de linia umerilor. Cea mai nouă versiune a conturului geamurilor se îngustează brusc spre spate - încă o dată sunt evidenţiate calităţile aerodinamice ale automobilului. Marginea superioară şi cea inferioară se află la o distanţă considerabilă la BMW i3 Concept Coupé, astfel că suprafaţa geamurilor din spate este extinsă. Spre deosebire de coupé-urile convenţionale, pasagerii din spate se bucură de un sentiment remarcabil de spaţialitate şi se simt mult mai implicaţi în experienţa condusului.

Privit din profil, aspectul distinctiv şi dinamic al BMW i3 Concept Coupé este completat de linia arcuită în formă de pană ("swage line") în uşoară urcare la acelaşi nivel cu mânerele uşilor, precum şi linia de caracter care realizează interacţiunea între lumini şi umbre deasupra pragurilor laterale. Şi oglinzile retrovizoare au un design specific pentru acest model, cu soclul de culoare neagră şi capacele în nuanţă Solar Orange metalizat - în schema coloristică a caroseriei. Jantele de 20 de ţoli, din aliaj, cu design "double-spoke" completează aura sportivă a maşinii. Caracteristic pentru modelele BMW i, acestea sunt echipate cu pneuri relativ înguste, cu rezistenţă redusă la ruliu: 155/60 R20 în faţă şi 175/55 R20 în spate.

Per total, interpretarea şi mai puristă a limbajului de design comparativ cu BMW i3 Concept, combinată cu accentul pus mai mult pe orizontală în privinţa stilului exterior, evidenţiază proprietăţile aerodinamice îmbunătăţite ale automobilului. Astfel, BMW i3 Concept Coupé reprezintă viitorul mobilităţii urbane şi, în acelaşi timp, insuflă un sentiment distinct de sportivitate şi recurs emoţional.

BMW i3 Concept Coupé
Interior: ispititor, spaţios, clar şi inspirator.
Stilul individual şi selecţia materialelor asigură că principiile emblematice mărcii - dezvoltare durabilă, uşurinţă, transparenţă - sunt implementate pentru un efect veritabil şi în designul interior al modelelor BMW i. La interior, BMW i3 Concept Coupé arată cum a evoluat designul cockpitului pe măsură ce se apropie de producţia de serie, dar, în acelaşi timp, creează o ambianţă individuală care se potriveşte cu conceptul unei maşini sport cu trei uşi. Structura stratificată, utilizată pentru exterior, a stat şi la baza dispunerii elementelor funcţionale şi a butoanelor de control, în timp ce combinaţia de piele, lemn, lână şi alte materii prime regenerabile asigură conştientizarea caracteristicilor premium, printre care şi noul aspect al dezvoltării durabile.

Designul în două părţi al coloanei de direcţie este accentuat şi de schema coloristică. Toate elementele de susţinere sunt finisate într-o culoare gri deschis, în timp ce suprafeţele exterioare de aderenţă ale volanului şi butoanele de control sunt de culoare neagră. Pe lângă afişajul care are rol de panou de instrumente şi clapetele de control pentru semnalizatoare şi ştergătoare, coloana de direcţie găzduieşte şi levierul de schimbare electronică a vitezelor, dar şi butonul Start-Stop.

Deasupra coloanei de direcţie şi în spatele panoului de instrumente se află un panou de lemn, montat orizontal, care se extinde pe întreaga lăţime a interiorului. Provenit din păduri europene cu certificare de gestionare durabilă şi tratat cu materiale naturale, lemnul de eucalipt uşor adaugă o amprentă exclusivistă, care este accentuată prin contrast cu butoanele de control, negre şi tridimensionale. Panourile de control de pe fiecare parte a coloanei de direcţie au contururi cu benzi din aluminiu mat. Designul panoului din lemn de eucalipt se regăseşte şi la conturul cotierelor de la uşi - conducătorul şi pasagerul din faţă sunt înconjuraţi de numeroase suprafeţe elegante.

În centrul cockpitului, partea inferioară a bordului se termină într-un panou de control înclinat uşor spre conducător şi utilizat pentru operarea aerului condiţionat şi a funcţiilor audio, dar şi pentru găzduirea butoanelor favorite de la sistemul iDrive. Controlerul iDrive şi butoanele de control al meniului sunt amplasate pe consola centrală între conducător şi pasager, la acelaşi nivel cu şezutul scaunelor. Pe întreaga lăţime a cockpitului, BMW i3 Concept Coupé a menţinut clară suprafaţa dintre bord şi şezutul scaunelor. Conceptul special de transmisie renunţă la nevoia unui tunel de transmisie pe care îl regăsim de obicei la maşinile convenţionale - astfel, spaţiul pentru picioare se continuă din partea stângă în cea dreaptă a automobilului. Nu numai că se creează un sentiment de spaţiu, ci există şi beneficii practice, din moment ce conducătorul se poate muta pe scaunul pasagerului sau poate ieşi uşor pe partea dreaptă - soluţie foarte utilă în parcările înguste când nu se poate deschide uşa din stânga.

Dezvoltarea durabilă combinată cu rafinament: suprafeţe din materiale regenerabile şi materiale tratate natural.
Concepute special pentru BMW i3 Concept Coupé, scaunele reglabile manual cu tetiere integrate sunt tapiţate cu o combinaţie de fire de lână în tonuri calde şi material monofilament. Tonurile gri deschis ale schemei coloristice - elegantă şi sportivă - reflectă caracterul durabil al materialelor naturale. Panourile de susţinere a uşilor, făcute din fibre kenaf de culoare antracit, sunt perfecte pentru acest concept şi se combină armonios cu panourile uşilor, îmbrăcate în piele. Acest din urmă material, care înnobilează interiorul BMW i3 Concept Coupé, este tratat exclusiv cu produse naturale, cu extract din frunze de măslin ca agent de argăsire.

În spate sunt două scaune individuale , unde pasagerii pot experimenta o nouă formă de confort al călătoriei, într-o ambianţă specifică "lounge". Ambele spătare se curbează spre exterior pentru a forma o conexiune perfectă cu lambriurile din spate. În timp ce poziţia scaunelor conferă sentimentul de siguranţă, geamurile - foarte generoase pentru spatele unui coupé - permit pasagerilor să se simtă implicaţi în experienţa condusului. După ce spătarul scaunelor din faţă este dus înainte, accesul în spate este facilitat de mânerele îmbrăcate în piele, aceleaşi cu care conducătorul şi pasagerul din faţă acţionează centurile de siguranţă.

BMW i3 Concept Coupé
Conceptul de afişaj şi control dispune de cea mai nouă tehnologie.
BMW i3 Concept Coupé este echipat cu două monitoare de top, care furnizează interfaţa pentru schimbul de informaţii între automobil şi conducător şi pentru operarea funcţiilor de infotainment şi comunicare. Pe monitoare sunt prezentate informaţii care permit ca experienţa să fie mai confortabilă, eficientă şi sigură. Totodată, sistemul de navigaţie este conectat cu exteriorul prin BMW i ConnectedDrive.

Informaţia este vizualizată sub forma unor grafice tridimensionale high-Res, prezentate în stilul redus specific mărcii BMW i. Misiunea panoului de instrumente este îndeplinită de monitorul de 6,5 ţoli (16,5 centimetri), poziţionat pe coloana de direcţie, unde toate informaţiile referitoare la condus apar în format digital. Al doilea afişaj, aflat pe mijlocul bordului, este situat la aceeaşi înălţime pentru lizibilitate perfectă. Cu o diagonală de 8,8 ţoli (22,4 centimetri), acesta permite reproducerea graficelor detaliate, asemenea afişajului central de informare de la modelele de serie BMW. De exemplu, acest monitor este folosit pentru afişarea funcţiilor sistemului de navigaţie, care includ serviciile BMW i ConnectedDrive. De asemenea, tot aici sunt prezentate informaţiile furnizate de funcţiile familiare de la BMW ConnectedDrive. Graţie acestui afişaj central de informare, conducătorul şi pasagerul din faţă sunt informaţi permanent de starea automobilului şi modul de operare a sistemului de transmisie.

Cele două monitoare sunt concepute pentru a interacţiona în aşa fel încât informaţia prezentată este distribuită între cele două ecrane după cum dictează situaţia. În cazul BMW i3 Concept Coupé, interacţiunea este ilustrată cel mai bine de scenariul tipic al mobilităţii urbane. La pornirea automobilului, panoul de instrumente intră primul în funcţiune. Avertizează că maşina este gata de start printr-o secvenţă de bun venit, ale cărei animaţii apar pe afişajul central de informare. În acelaşi timp, sistemul s-a conectat deja la terminalul smartphone al conducătorului şi afişează actualele note din calendar. Imediat, conducătorul primeşte un mesaj text cu locaţia stabilită pentru întâlnire. Adresa este utilizată automat pentru a genera traseul, care ulterior apare pe afişajul central. Conducătorul este anunţat că destinaţia este în raza de autonomie a maşinii şi este sfătuit să reîncarce acumulatorul. Înainte de a ajunge la destinaţie, diferite staţii de realimentare din vecinătate sunt afişate, iar conducătorului i se oferă posibilitatea de a rezerva una dintre acestea, după care urmează etapa confirmării şi rezervării celei mai apropiate surse. De-a lungul călătoriei, conducătorul poate afla detalii şi despre restaurantul spre care se îndreaptă, dar poate şi să asculte muzica preferată. La sosire, conducătorul conectează automobilul la staţia de alimentare. Ilustrarea diferitelor funcţii este completată de un grafic animat al încărcării, care apare pe afişaj pe perioada alimentării bateriei.

COMFORT, ECO PRO şi ECO PRO+: trei moduri de condus pentru combinaţia ideală între plăcerea condusului şi eficienţă.
Autonomia maşinilor cu propulsie exclusiv electrică depinde foarte mult de stilul de condus, precum consumul la automobilele convenţionale. BMW i3 Concept Coupé ajută conducătorul să optimizeze eficienţa prin alegerea unui reglaj potrivit. Butonul Driving Experience Control, situat pe consola centrală, poate fi folosit la alegerea unuia dintre cele trei moduri de condus: COMFORT, ECO PRO şi ECO PRO+. Sportivitatea şi confortul BMW i3 Concept Coupé pot fi experimentate cel mai bine în setarea standard COMFORT. Modul ECO PRO pune accent mai mult pe gestiunea economică a energiei pentru o autonomie crescută şi performanţe mai bune. De exemplu, harta acceleraţiei este modificată astfel încât aceeaşi cursă a pedalei să furnizeze mai puţină putere. În acelaşi timp, încălzirea şi aerul condiţionat sunt operate într-un mod orientat spre utilizarea eficientă a energiei. Trecerea de la modul COMFORT la ECO PRO poate duce la o extindere a autonomiei cu până la 20%.

Eficienţa poate fi crescută prin modul ECO PRO+, care este conceput pentru maximizarea autonomiei. Nu numai că se modifică harta acceleraţiei, ci şi viteza este limitată la 90 km/h. Funcţiile de confort - încălzirea sau aerul condiţionat - sunt utilizate la nivel minim astfel încât geamurile să nu se aburească. Consumatoarele de energie electrică - încălzirea scaunelor şi a oglinzilor şi componentele neimportante ale luminilor de zi - sunt dezactivate complet. În consecinţă, autonomia maşinii câştigă mai mulţi kilometri.

Conectare totală datorită BMW i ConnectedDrive cu funcţii specifice.
Sistemul BMW eDrive din echiparea BMW i3 Concept Coupé permite maşinii să parcurgă aproximativ 160 de kilometri când bateria este încărcată complet, până la o nouă alimentare. Această autonomie permite mai mult decât o simplă utilizare pentru mobilitate urbană.

Datorită serviciilor BMW i ConnectedDrive care au fost dezvoltate special pentru aplicaţiile de electromobilitate ale tehnologiei BMW eDrive, conducătorul primeşte estimări precise ale autonomiei maşinii, care pot fi vizualizare încă dinaintea plecării. Astfel, BMW i3 Concept Coupé îşi asumă titlul de primul automobil electric din lume care este complet conectat.

Precis, fiabil, realist: afişarea autonomiei în sistemul de navigaţie cu serviciile BMW i ConnectedDrive.
BMW i3 Concept Coupé este echipat cu sistem de navigaţie care dispune de servicii BMW i ConnectedDrive. Atât sistemul de navigaţie, cât şi serviciile BMW i ConnectedDrive au fost adaptate la cerinţele specifice ale electromobilităţii. Pe lângă funcţia de orientare în traseu, sistemul oferă asistarea conducătorului referitor la cerinţele de mobilitate care se extind dincolo de traseul călătoriei. Unul dintre elementele centrale ale sistemului de navigaţie în reţea este afişarea dinamică a autonomiei, care oferă citiri precise şi fiabile de factoring pentru toate variabilele relevante.

Starea bateriei, stilul de condus, activitatea funcţiilor electrice de confort şi alegerea modului de condus sunt luate în considerare pentru calcul, alături de topografia traseului şi nivelurile actuale de trafic. Astfel, sistemul este capabil să utilizeze un plus de energie pentru o viitoare urcare, stop/start în trafic sau blocaje în trafic - cu scădere corespunzătoare a autonomiei. În calcul sunt luate şi informaţiile în timp real despre trafic. Acestea sunt analizate şi evaluate la nivel central de serverul BMW ConnectedDrive, aflat în permanentă comunicare cu automobilul datorită cartelei SIM încorporată. Instalarea fixă a cartelei SIM asigură conectarea optimă pe întregul ciclu de viaţă al automobilului.

Afişarea dinamică a autonomiei este vizualizată atât ca informaţie pe afişajul central al maşinii, cât şi sub formă de contur pe harta de navigaţie. Considerând poziţia actuală a automobilului ca punct de pornire, toate locurile la care se poate ajunge cu energia disponibilă sunt unite sub forma unui contur. Întrucât conducătorul poate influenţa activ consumul de energie al maşinii - în consecinţă şi autonomia - prin alegerea modului de condus, reprezentarea grafică a calculului autonomiei este disponibilă mereu în două variante, ceea ce permite vizualizarea autonomiei relevante indiferent de modul selectat (COMFORT, ECO PRO sau ECO PRO+).

Când este activată orientarea în traseu, conducătorul primeşte indicaţii precise, conforme cu realitatea, dacă destinaţia este în raza autonomiei şi câtă energie mai este disponibilă. Cel mai eficient traseu este prezentat ca alternativă la cel mai rapid. Dacă este necesar, Range Assistant va recomanda trecerea în modul ECO PRO sau ECO PRO+ pentru a mări autonomia. Această funcţie demonstrează clar interacţiunea între orientarea adaptată pentru automobile electrice de la BMW i ConnectedDrive şi gestiunea specială a energiei de la Efficient Dynamics.

La nevoie, conducătorul poate apela o staţie de realimentare din apropierea destinaţiei şi să o rezerve prin apăsarea unui buton. Suplimentar, sistemul îl anunţă cu privire la timpul necesar pentru reîncărcare înainte de începerea călătoriei de întoarcere sau continuarea traseului spre următoarea destinaţie. Multitudinea de funcţii oferite de sistemul de navigaţie cu serviciile BMW i ConnectedDrive face posibilă planificarea călătoriilor prin utilizarea exclusivă a energiei electrice - precis, sigur şi convenabil.

Conectarea inteligentă simplifică planificarea mobilităţii: o aplicaţie smartphone cu funcţie eRemote dezvoltată de BMW ConnectedDrive pentru BMW i.
Planificarea mobilităţii cu informaţiile furnizate este disponibilă şi pe terminalul smartphone al clientului, precum şi în automobil datorită unei aplicaţii de smartphone pentru sistemele de operare iOS şi Android, care a fost special dezvoltată pentru BMW i. Aplicaţia este o dezvoltare nouă a funcţiilor eRemote de la BMW ConnectedDrive şi oferă conducătorului acces constant la datele maşinii şi informaţiile relevante de planificare a traseului. Datorită acestei conectări inteligente, clienţii au posibilitatea de a verifica starea maşinii sau de a planifica călătorii viitoare cu BMW i3 Concept Coupé din birou sau chiar de la micul dejun.

Dacă automobilul este conectat la o staţie publică de reîncărcare sau la un panou BMW i, procedura de alimentare poate fi controlată atât de la distanţă, cât şi prin funcţia cronometru. Afişarea autonomiei, calculată de sistemul de navigaţie BMW i, poate fi văzută şi pe smartphone în exact acelaşi format ca şi în automobil. Aplicaţia BMW i poate fi utilizată şi pentru căutarea şi selectarea unei destinaţii sau a unei staţii de încărcare care este liberă - ulterior, căutarea este încărcată în sistemul automobilului. Staţiile de încărcare disponibile sunt indicate şi în unitatea de navigaţie şi în BMW i app, care poate indica şi staţiile libere într-un anumit moment.

Când conducătorul părăseşte maşina la finalul călătoriei, el poate utiliza funcţia de navigaţie pietonală din BMW i app pentru a ajunge la destinaţia finală. Pentru aceasta, destinaţia selectată de conducător în maşină este transferată automat în BMW i app prin serverul BMW ConnectedDrive.

Funcţia de planificare a traseului, dezvoltată special pentru BMW i, şi necesităţile specifice ale centrelor urbane includ şi reţelele publice de transport, astfel că pot fi luate în calcul şi conexiunile de transport disponibile. Conducătorul poate alege un traseu intermodal în modelul său BMW i, după care este direcţionat spre o parcare publică prin sistemul de navigaţie. După ce părăseşte maşina, utilizează aplicaţia BMW i pentru a ajunge întâi la o staţie de autobuz sau tramvai, apoi la destinaţie prin parcurgerea traseului final pe jos.

În plus, BMW i oferă şi servicii de mobilitate în fază de pionierat, care pot fi încorporate în planificarea mobilităţii clientului. Acestea includ serviciul premium car-sharing DriveNow, disponibil în Germania din 2011 şi la San Francisco din septembrie 2012. Aici, facilitatea ParkNow a fost introdusă în premieră mondială, astfel că spaţiile de parcare pot fi rezervate prin aplicaţia smartphone. ParkNow şi alte servicii sunt furnizate clienţilor prin BMW ConnectedDrive şi pot fi utilizate în sistemul de navigaţie.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu stiri auto, informatii auto, documentatii auto si multe altele, toate din nemarginitul univers auto! Haideti sa il descoperim impreuna!

2 comentarii

  1. Nu-mi place foarte mult cum arata, insa la fel am zis si de ultima varianta de seria 5 cand am vazuto prima data, iar dupa 1 an imi muscam limba cand vedeam masina

    RăspundețiȘtergere
  2. mie chiar imi place cum arata...vom vedea mai incolo

    RăspundețiȘtergere