Emanuel Gyenes, Marcel Butuza și cei doi membri ai echipei de asistență tehnică Liviu Butuza și Romeo Duicu vor pleca pe 27 decembrie către Mar del Plata (Argentina) pentru a lua startul în cea de a 34-a ediție a raliului Dakar.

Românii la Dakar
Povestea participărilor românești în cel mai dificil raliu din lume a debutat în 2005, când Romeo Dunca a concurat în ediția ce a avut startul în Barcelona și finișul în Dakar (Senegal). În 2006 Zsolt Szilveszter a participat la Dakar, iar în 2007 la start au fost patru piloți cu licență din partea Federației Române de Motociclism. Pe lângă Marcel Butuza și Mani Gyenes, aflați la debutul în Dakar, în 2007 au mai concurat francezul Francois Vulliet și campionul mondial de snowboard Martin Freinademetz. În 2008, când raliul a fost anulat după prima zi de verificări administrative și tehnice, în Dakar au fost înscriși patru piloți români: Marcel Butuza, Mani Gyenes, Alex Gârbacea și Romeo Duicu. Trei dintre eiși-au urmat pasiunea pentru cel mai dificil raliu din lume și au concurat în prima ediție din America Latină. Astfel, în 2009 din Buenos Aires au luat startul în Dakar: Mani Gyenes, Marcel Butuza și Romeo Duicu. Din princia unor accidentări, suferite în prima parte a raliului, Mani Gyenes și Marcel Butuza au fost nevoiți să se retragă. Romeo Duicu a devenit primul pilot român ce izbutește să termine o ediție din America de Sud a Dakar-ului. În 2010 Vectra Racing a fost nevoită să absenteze însă Martin Freinademetz, organizatorul Red Bull Romaniacs, a concurat cu licență din partea Federației Române de Motociclism. A urmat Dakar 2011, ediție ce rămâne în istoria sportului cu motor din România drept cea mai bună de până acum. Mani Gyenes a câștigat clasa Maraton (la această clasă, printre altele, nu este permisă schimbarea motorului de-a lungul celor două săptămâni de raliu) și a terminat pe locul 18 în clasamentul general al raliului, în timp ce Marcel Butuza a ajuns la finișul raliului pe locul 6 la clasa Maraton.

Dakar 2012 o mare provocare pentru Vectra Racing
Chiar dacă au deja o bogată experiență în ceea ce privește rally-raidul, atât Marcel Butuza cât și Mani Gyenes având pe lângă participările în Dakar și clasări în top 10 la o serie de ediții ale unor raliuri din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Dakar 2012 va fi pentru ei cel mai dificil de până acum. Dacă în 2011 au concurat cu deja bine cunoscutele motociclete KTM 690 Rally, pe care le foloseau deja din toamna lui 2008, pe 1 ianuarie 2012 vor rula pentru prima dată cu motocicletele KTM 450 Rally. Atât piloții Vectra Racing cât și ceilalți concurenți de la categoria moto sunt nevoiți,  în urma noului regulament impus de Amaury Sport Organisation (organizatorul Dakar-ului), să concureze cu motociclete a căror motoare nu au o capacitate cilindrică mai mare de 450 cmc. Dacă ceilalți concurenți din paleta celor care constituie adversari pentru cei doi rideri români au deja câteva mi de kilometri în șaua motoarelor de 450 cmc Mani și Marcel vor urca pentru prima dată, în cadrul unui raliu, în șaua acestor motociclete pe 1 ianuarie când vor porni în prima specială din Dakar 2012.

Dakar 2012 = Argentina, Chile, Peru
A patra ediție sud-americană a raliului Dakar va debuta pe 1 ianuarie în Mar del Plata - Argentina și se va încheia pe 15 ianuarie în Lima. Traseul care la categoria moto măsoară în total 8.363 km va străbate Pampasul, va traversa Anziiși deșertul Atacama pentru ca la final cei mai norocoși să ajungă în Lima –  Peru.

Raliul va avea în 2012, 14 probe speciale a căror lungime totală ajunge la 4.406 km, iar ziua de odihnă este programată pe 8 ianuarie în Copiapo – Chile.

Întreaga aventură a echipei Vectra Racing o puteți urmări pe pagina oficială de facebook a echipei: Vectra Racing.

Dacă doriți să le transmiteți un mesaj vă așteptăm marți, 27 decembrie, ora 17:00 pe aeroportul Otopeni în terminalul Plecări.

Sursa: Media Relations Vectra Racing Team
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii