Pe lângă modelele care își vor face debutul mondial la Salonul Internațional Auto de la Geneva, cum sunt noile pro_cee'd GT sau cee'd GT, Kia va prezenta în premieră și o gamă nouă de motorizări.

Propulsoare supraalimentate GDI
Pe lângă modelele care își vor face debutul mondial la Salonul Internațional Auto de la Geneva, cum sunt noile pro_cee'd GT sau cee'd GT, Kia va prezenta în premieră și o gamă nouă de motorizări. Propulsoare supraalimentate GDI cu trei sau patru cilindri, adică unități performante de 1,6 l (204 CP) și 2 l (245 CP), sau noul motor de 1 l (100 CP sau 120 CP), toate vor asigura o ofertă mai bogată pentru viitorii clienți ai mărcii.

Cu ocazia celei de-a 83-a ediție a Salonului Internațional Auto de la Geneva, Kia va dedica un sector din standul propriu pentru a prezenta noua gamă de motorizări dezvoltată de companie.  Acolo vor fi prezente patru versiuni noi de motoare alimentate cu benzină, supraalimentate (GDI - gasoline direct injection), care se află în stadiu avansat de dezvoltare în Coreea de Sud, și care vor fi folosite în viitorul apropiat pe modelele Kia.

Noile modele s-au aliniat celor mai în vogă tendințe din industria auto, cum ar fi diminuarea capacităților cilindrice (fenomenul de downsizing) și mărirea gradului de eficientizare în ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile poluante, urmărind în același timp să livreze performanțe dinamice de nivel înalt.

În funcție de versiune, inovațiile aduse de noile propulsoare cuprind tehnologii precum DCVVT (dual continuously variable valve timing - sistem dual de distribuție variabil, disponibil atât pentru sistemul de admisie, cât și pentru cel de evacuare), sistem de injecție cu presiune mărită (noile injectoare cu șase orificii de alimentare permit utilizarea unei presiuni maxime de până la 200 bar), galerie de evacuare integrată în construcția blocului motor și cu o arhitectură specială ce reduce presiunea, turbosuflante single scroll sau twin scroll, un nou model de inter cooler cu sistem inovator de dublare a fluxului de aer, caracteristică ce se traduce printr-o îmbunătățire a capacității de răcire, sau sistemul de ungere îmbunătățit care permite scăderea temperaturilor în proximitatea pistoanelor în timpul funcționării.

Noua gamă de motorizări are la bază un propulsor Kappa cu trei cilindri, cu o capacitate de 999 cmc, botezat 1.0 T-GDI, cu două trepte de putere disponibile: 100 CP și 120 CP, la fel ca și în cazul unității cu patru cilindri pe care o va înlocui, dar față de care va reuși o îmbunătățire a consumului de combustibil cu 10-15 %. Următorul în gamă este varianta 1.2 T-GDI cu patru cilindri care însumează 1.248 cmc și de la care specialiștii Kia promit performanțe echivalente actualelor motorizări pe benzină de 1,6 litri.

Urcând pe scara noilor versiuni de propulsoare întâlnim o motorizare de 1,6 litri turbo, cu numele Gamma 1.6 T-GDI - patru cilindri și 1.591 cmc. Puterea maximă pe care o va putea dezvolta este de 204 CP, iar cuplul motor maxim va fi de 265 Nm.  În fine, cea mai mare unitate, și cea mai performantă, este cea de 1.998 cmc numită Theta-II, care va fi oferită sub titulatura 2.0 T-GDI și care promite să ofere performanțe de cel mai înalt nivel, mulțumită celor 245 CP ce vor sălășlui sub capota automobilelor Kia animate de acest propulsor.

Sursa: Kia Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii